Klacht Eneco: Bejaarde moeder in de kou laten zitten

Oranje88

Ik was gisteravond bij mijn moeder op bezoek en de cv-ketel blijkt kapot te zijn en water te lekken. Dus ik bel rond 19u met Eneco. Hun reactie: vervelend, we sturen iemand langs. U heeft immers een onderhoudscontract. Om 20u nog niemand, ook geen telefoontje van Eneco. Dus weer gebeld. : "vervelend, maar we plannen het nu in, daar ga ik persoonlijk voor zorgen". "Binnen 15 tot 30 minuten belt de monteur U".. Afijn om 21u nog niemand. Dus ik bel weer. "Sorry meneer, ja we gaan even overleggen... Er komt echt iemand". En om 2130u nog niemand langs geweest. Ondertussen blijft t water uit de cv ketel druppelen. Om 2135u weer gebeld. "Ja meneer, we hebben overleg gevoerd en we zien dat U geen contract heeft.." Ik wordt nu echt boos, want ik heb n contract van Eneco voor m'n neus liggen; ondertekend door de directeur, Hans Peters. Maar de contactpersoon van Eneco, Tim D. weigert om een monteur langs te sturen. "Er is geen contract, dus ik stuur niemand". "U kunt morgen vanaf 8u bellen met onze klantenservice." Daar zit je dan met een lekkende cv ketel terwijl je een contract (Eneco Ketelcomfort TOP) hebt met Eneco..

Vanochtend gebeld met de commerciele afdeling. "Ja, ik zie in t systeem dat t contract op 13 september is bevestigd. Vreemd." Even stil aan de lijn en dan "Oh, het contract is uit het systeem gevallen. Onze excuses". "Als u wilt kunnen we een nieuw contract afsluiten". Waarop ik vraag of er dan vandaag een monteur langskomt voor mijn moeder, want die heeft inmiddels 3 dagen geen warm water en verwarming. "Ik ga mijn best doen; maar dan moet eerst het contract door U bevestigd worden en een uur later kunnen we via de afdeling Service een afspraak gaan inplannen. Maar ik kan niet garanderen dat dat vandaag wordt"...….

Beste mensen van Eneco, zo gaan we toch niet met klanten, en zeker niet een alleenstaande bejaarde vrouw, om?

Ter aanvulling. In september is het contract afgesloten en Eneco zou nog bellen voor een ketelcheck. Mijn moeder heeft daar ook een paar keer voor gebeld. De reactie was "wij bellen u wel om de afspraak in te plannen". Eneco heeft daar nooit meer voor gebeld....

Een excuusbrief en een bloemetje voor mijn moeder. Misschien ook nog een mooie warme wollen deken??
Alleen een belofte dat ze contact met me opnemen om over een vergoeding te praten, maar het is al 6 dagen radiostilte. Nooit meer wat gehoord van Eneco over de klacht. Wel de vraag of ik weer klant wilde worden......tjongejonge wat een waardeloos bedrijf.

Eneco
    Beste meneer/mevrouw Peijnenborgh,

Bedankt voor uw bericht. Ik schrik van het feit dat uw moeder drie dagen geen warm water en verwarming heeft gehad vanwege de defecte cv-ketel. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik kan mij voorstellen dat u daar ook niet blij mee bent.

Uw klacht heb ik doorgezet naar de desbetreffende afdeling. U ontvangt binnen twee werkdagen een eerste inhoudelijke reactie op uw klacht.

Reo
    Eneco Webcare
    Oranje88
    Dank voor uw reactie. En nee, daar ben ik zeker niet blij mee.
    Inmiddels heb ik een locale deskundige monteur laten komen. Die belde ik om 930u. Toen hij mijn verhaal hoorde is hij direct, na de klus die hij eerst moest afronden, naar mijn moeder gereden. Hij was om 14u klaar met de werkzaamheden. Mijn moeder heeft dus weer warm water en verwarming.
    Kosten monteur: 290 euro. Het zou fijn zijn als Eneco dat wil vergoeden; want juridisch gezien hadden we een onderhoudscontract.
    Eneco
    Beste meneer/mevrouw Peijnenborgh,

Bedankt voor uw reactie. Wat fijn dat u zo snel heeft geschakeld en gelukkig is het probleem nu opgelost. U kunt de gemaakte kosten bespreken met de medewerker die contact met u opneemt. Ik voeg deze informatie toe aan uw document.

Reo
    Eneco Webcare

Ook een klacht indienen over Eneco?