Opgelost door Eneco: Berekening eindafrekening klopt niet

Alphyra

Eindafrekening van 25 November 2019 klopt niet.
De meter is vervangen op 26 maart 2019, de eindstanden van de oude meter waren 2501 (1) en 3094 (2). (zie bijlage)
De eindstanden van de eindafrekening van 2018 waren 2090 (1) en 2605 (2) verbruik is dus 411 kWt plus 489 kWt op de oude meter.
Op de nieuwe meter was de stand bij opnemen voor de eindafrekening 574 en 757, dit klopt. Beginstand was 0
Al werd de volledige stand als T geregistreerd, terwijl wij geen zonnepanelen hebben, en niets terug leveren, dit is inmiddels al gecorrigeerd.
Op de eindafrekening staat een (derde) regel van 0 -2499 verbruik daltarief en 0-3091 normaal tarief.
Deze regel klopt in zijn geheel niet.
Ik heb al meerdere malen contact gehad met de klantenservice van Eneco, en ik hoor steeds het verhaal dat ze het allemaal niet begrijpen.
Er wordt mij teveel berekend 0 tot 2499 en 0 tot 3091 kWt. totaal 5590 kWt
Ik heb verbruikt 411 +489=574+757= 2231 kWt
Er wordt mij berekend 2910+3580 kWt, dus 5590 kWt teveel.
Mijn onterechte eindafrekening is nu 782,86, en mijn maandtermijn wordt nu 181,00 euro.
Terwijl ik ong. hetzelfde verbruikt heb als in 2018 nl. 2226 kWt en nu in 2019 2231 kWt

De goede eindafrekening sturen

Alphyra
    De teveel berekende stand is van de oude meter, berekend van 26 maart 2019 tot 13 november 2019.
    De stand is 0-2499 daltarief en en stand 0-3091 normaal tarief.
    Dit terwijl ik deze meter niet eens in mijn bezit had, de meter is weggehaald en meegenomen op 26 maart 2019.
    En toen stonden de standen op 2501 daltarief en 3094 normaal tarief.
    (zie bijlage)
    Ik heb toen een nieuwe slimme meter gekregen, waar de standen vanaf 26 maart 2019 t/m 13 november 2019 op resp. 564 en 757 stonden, dat is mijn verbruik van 26 maart 2019 tot 13 november 2019.
    Die standen op de oude meter waren van de laatste 3 jaar, moet ik nu van de laatst 3 jaar alles nogmaals betalen, terwijl ik dit al de laatste 3 jaar betaald heb?
    Waarom moet ik meerdere malen bellen, waarom wordt dit niet opgelost?
    Vanmiddag had ik weer een medewerker van Eneco aan de telefoon, die vertelde mij dat ze er nog niets aan hadden gedaan, omdat ze het niet snapten.
    Hij zei: Bel volgend jaar maar eens terug.
    Alphyra
    En dan vragen alle medewerkers die ik gesproken heb: Mevrouw, u kunt een mail met een beoordelingsverzoek voor dit gesprek krijgen. Ik wil u vragen of u mij misschien met het hoogste cijfer wil beoordelen.
    Eneco
    Beste meneer, mevrouw Regueira,

Bedankt voor uw berichten. Het is inderdaad vervelend dat er iets mis is gegaan na de meterwissel. Ik ga het voor u uitzoeken en kom hier volgende week op terug. Op de nota staat een uitstel tot 30 januari 2020.

Ik vertrouw erop dat ik u hiermee voldoende heb geïnformeerd.

Hartelijke groet,

Adrie
    Eneco Webcare
    Alphyra
    Beste Adrie, bedankt en ik heb goede hoop dat het nu in orde komt.
    Hartelijke groet Alphyra

Eneco
    Beste heer Regueira,

Ik heb contact gehad met uw netbeheerder en zij hebben aangegeven dat de meter verkeerd is aangesloten en dat er inmiddels al een afspraak is gemaakt om dit te herstellen.

Ik heb de jaarnota laten corrigeren. De eerdere nota van 782,86 euro is komen te vervallen en er is een nieuwe nota gemaakt. Op deze nota staat een saldo te betalen van 59,68 euro. U ontvangt de correctie nog per e-mail. Uw nieuwe termijnbedrag blijft 128 euro.

Ik vertrouw erop dat ik u hiermee voldoende heb geïnformeerd en ik hoop dat we uw klacht naar tevredenheid hebben opgelost.

Adrie
    Eneco webcare

Alphyra
Beste Adrie, de klacht is hiermee inderdaad volledig naar onze tevredenheid opgelost. Bedankt voor het snelle reageren en de correctie. Vriendelijke groet Alphyra

Ook een klacht indienen over Eneco?