Klacht Eneco: Betaald zonder specificatie

Kris

Om klant te worden bij eneco moest ik een borg van 400 euro betalen. Waarom was niet duidelijk, het 'systeem' gaf dit aan. Na het nodige uitzoekwerk van mijn kant bleek het om een openstaand bedrag van 18,50 uit 2007 te gaan. Ik zou dit betalen en zij zou mij met de z.s.m. de specificatie zouden sturen.

Na een halfjaar van regelmatig vragen waar mijn specificatie bleef, kreeg ik eindelijk een echt antwoord. De specificatie konden ze niet sturen, want ze hadden hem niet. Oke, als ik betaal, maar u niet levert, wil ik graag mijn geld terug, incl. telefoonkosten en compensatie voor de tijd. Dit kon niet. punt uit.

Compensatie. Ik wil mijn 18,50 terug, telefoonkosten vergoed en 3 uur die ik tijdens werktijd heb geïnvesteerd vergoed hebben. In totaal bedraagt dit 194,50.

Eneco
    Hartelijk dank voor het kenbaar maken van uw klacht. De afgelopen periode hebben we u eerder een reactie gegeven op deze kwestie en een compensatie geboden. Echter vergoeden we niet het bedrag dat u van ons vraagt. We zijn van mening dat we uw klacht inmiddels op een correcte wijze hebben behandeld. De afgelopen periode hebben we u een bos bloemen toegezonden en een compensatie van 25 euro aangeboden. Met vriendelijke groet,
    Mike, medewerker Eneco
    Kris
    Beste Mike,Deze 25 euro betrof een andere kwestie, die met het betalen van de 18,5 moest zijn opgelost. Echter is dit een heel ander geval. Ik heb u geld betaald en u zou een specificatie leveren. U levert niet en blijft in gebreke. Zo simpel is het. Ik zou het ook veel fijner vinden als u de specificatie gewoon boven tafel tovert, maar ik weet ook dat die er niet is. Nooit geweest ook. Ik ben de dupe van een systeemfout, UW systeem. Dus los dit AUB ook goed op.
    Eneco
    Hallo,Dank voor uw reactie. In de laatste reactie lees ik dat de 25euro een andere kwestie betreft, die met het betalen van de 18,50 zou zijn opgelost. Ik vermoed dat ik het verkeerd of niet volledig begrijp. Daarom vraag ik u toe te lichten van welk bedrag u een specificatie verwacht. Dan bekijk ik graag wat ik voor u kan betekenen.Groet,
    Mike, Eneco
    Kris
    Afgelopen november heb ik met uw medewerker afgesproken dat ik een openstaande 18,50 zou betalen, zodat ik bij eneco energie mocht afnemen. Ik zou dit vanwege de tijd snel doen en zij zou mij een specificatie sturen, zodat ik weet waarvoor ik moest betalen. Ik betaal altijd zeer goed en wist zeker dat er niets open kon staan. Dit zou dus een fout van het systeem zijn, zo zou blijken. Nu blijkt na regelmatig navragen uiteindelijk dat jullie de specificatie helemaal niet kunnen leveren.
    Kris
    Kortom: ik heb 18,50 betaald voor niks. Want jullie kunnen mij niet aangeven waarvoor ik betaal. Dat is natuurlijk nog al vervelend. Net als hoe vaak ik te horen kreeg dat het opgelost zou worden, terwijl jullie al wisten dat die spec er helemaal niet was. En hoe ik aan het lijntje wordt gehouden. Mijn inspanning in uren loopt alleen maar op. Ik word er gek van en jullie waarschijnlijk ook. Daarom wil ik het oplossen. Of een correct specificatie Of mijn geld en onkosten terug.
    Eneco
    Helder verhaal! Ik ga er mee aan de slag en kom er z.s.m. op terug. Groet,
    Mike
    Kris
    U stuurt mij een e-mail om zelf met steden te bellen omdat zij het transport van u hebben overgenomen. Zal ik u maar gewoon een dikke onvoldoende geven vwb omgaan met trouwe klanten en dit verder vergeten? Het kost me te veel energie. Het is tijd voor een lobby voor een vrije markt voor stadsverwarming. Daar kan ik mijn tijd beter aan besteden.Laten we er maar een punt achter zetten. We komen niet tot een oplossing.
    Eneco
    Hallo,Per e-mail heb ik u een overzicht toegestuurd. Ook heb ik uitgelegd dat het bedrag een eindnota betreft van de transportkosten. Voorheen brachten wij deze nota's in rekening namens Stedin. Door wijzigingen in de energiemarkt, hebben we geen inzage meer in deze nota's. Daarom heb ik u doorverwezen naar Stedin, om de nota op te vragen. Het saldo heb ik inmiddels aan u verklaard. Ik vind het dan ook jammer dat u het idee heeft dat we niet tot een oplossing komen. Wellicht kunt u aangeven wat u nog precies verwacht. Alvast bedankt.Groet,
    Mike, medewerker Eneco
    He Mike,
    Ik heb het overzicht gezien. Duidelijk verhaal. Dat was toch allemaal niet zo moeilijk? Dat ik daar al zolang bij jullie om heb moeten vragen? Dit had me echt niet zoveel tijd hoeven kosten. Maar goed, eindelijk afgehandeld. De score van -1 zul je wel begrijpen denk ik.

Kris

Ook een klacht indienen over Eneco?