Klacht Eneco: betalingsherinnering

Klachtnummer
# 88775
Gebruiker
Emily
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Ik ontving van Eneco een betalingsherinnering van 1.297,19 euro en ik heb een vraag gesteld aan klantenservice medewerker waar de 520,75 euro tegenboeking voor staat omdat ik deze niet kan plaatsen.

Na 10 dagen kreeg ik dit antwoord:
Openstaand saldo
Ik kan mij voorstellen dat u duidelijkheid wilt over het openstaand saldo. We hebben de jaarnota van 2012, met notanummer 437264097, gecorrigeerd omdat op deze nota alleen geschatte standen staan en vervangen door de nota, met notanummer 503655742.
We hebben eerder onterecht het bedrag van 520,75 euro aan u overgemaakt /verrekend waardoor het bedrag nu weer open staat.

Helaas word ik nog steeds niet wijzer van dit antwoord omdat dit bedrag niet aan mij is overgemaakt en/of verrekend


Gewenste oplossing

In de tussentijd heb 776,44 euro overgemaakt aan Eneco maar krijg ik deurwaarde/incasso dreigbrieven over nog steeds het volledige bedrag, sterker nog het bedrag is inmiddels hoger dan 1297,19.

Graag wil ik begrijpen en weten waar het bedrag van 520,75 euro voor dient omdat een omschrijving "tegenboeking" mij niks zegt.

1 reactie

  1. Auteur
    Eneco
    Datum
    Beste Jenny, Dank voor uw bericht. Mijn collega heeft u uitgelegd dat de jaarnota van 2012 vervallen is en gecorrigeerd. De jaarnota van 2012 bedroeg 520,75 euro te ontvangen. Die jaarnota is nu gecorrigeerd dus het tegoed wordt door ons teruggevorderd. Het tegoed is destijds verrekend met 2 openstaande termijnbedragen. Namelijk december 2011 en januari 2012 van samen 303,80 euro. Het resterende bedrag van 216,95 euro is op 21 februari 2012 aan u overgemaakt. Dit kunt u terugvinden op uw afschriften. Op 1 maart 2012 heeft u zelf alsnog de 2 termijnbedragen van bij elkaar 303,80 euro overgemaakt aan ons, maar dat was dus niet meer nodig. Daarom hebben wij die betaling op 20 maart 2012 aan u terugbetaald. Ik raad u aan uw afschriften hierop na te zien. Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u toch nog vragen heeft, kunt u ook gerust de e-mail van mijn collega beantwoorden en uw vraag aan haar stellen. Zij is immers ook volledig op de hoogte van de situatie en uw contactpersoon in deze. Met vriendelijke groet, Kelly, medewerkster Eneco

Ook een klacht indienen over Eneco?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen