Klacht Eneco: Betalingsregeling aanvragen.

L

Onlangs ontvingen wij de afrekening van de jaarnota. Er moet een bedrag van rond de 600 euro betaald worden. Mijn partner en ik heb gelijk na het ontvangen van de nota een mail gestuurd met de vraag voor een betalingsregeling. Na een paar dagen kregen wij de reactie dat dit mogelijk was en dat wij moesten laten weten in hoeveel termijnen wij het bedrag wilden gaan voldoen. Ook op deze mail hebben wij direct gereageerd. Kort daarna kregen wij een mail dat het bedrag al zou worden afgeschreven en dat we het moesten storneren en vervolgens opnieuw een mail moesten gaan sturen met de aanvraag voor een regeling. Zo gezegd, zo gedaan. Vanavond ontvang ik echter weer een mail dat het bedrag morgen al wordt afgeschreven en er dus niks met de regeling kan worden gedaan. wij moeten het nu voor de 2de keer gaan storneren en weerrr een regeling gaan aanvragen. Naar mijn mening is dit alles behalve klantvriendelijk. E

Dat er een duidelijke betalingsregeling wordt getroffen met datums van afschrijving en compensatie voor het tot tweemaal toe afschrijven van het bedrag.

Eneco
    Beste mevrouw, Heer Oliemans,

Ik kan me goed voorstellen dat je ons om een betalingsregeling vraagt over het openstaande saldo van de jaarnota. Natuurlijk kan ik me goed voorstellen dat het twee maal storneren van onze afschrijving niet prettig is. Toch denken we graag met u mee en bieden we u graag een betalingsregeling aan en bieden we u onze excuses aan voor de veroorzaakte overlast. We gaan niet akkoord met het bieden van een compensatie, omdat we ook geen rente bij u in rekening brengen op het moment dat we u een betalingsregeling aanbieden. Ik hoop dat we u inmiddels de gewenste betalingsregeling hebben aangeboden.

Audrey
    Eneco Webcare

Ook een klacht indienen over Eneco?