Klacht Eneco: Boete bij tijdelijk geen woning

joranspee

Vorige week hebben wij onze woning verkocht. De voorwaarde was wel dat er 10 november uit moeten. Wij willen niet overhaast een nieuwe woning kopen en gaan daarom tijdelijk bij mij ouders wonen. Wij verwachten het tweede kwartaal van 2015 in een nieuwe woning te trekken.

Afgelopen middag gebeld met Eneco om het contract "tijdelijk" op te zeggen. Aangezien wij afgelopen februari een 4-jarig contract hebben afgesloten (toen waren wij nog niet van plan om de woning te verkopen) moeten wij een boete betalen a € 250,00 die wij alleen terug krijgen indien wij binnen 3 maandan na 10 november een nieuw contract afsluiten of indien mijn ouders ook een contract hebben bij Eneco. Mijn ouders hebben een contract bij Dong en binnen die 3 maanden hebben wij zeker nog geen nieuwe woning.

Wij waren tot vanmiddag zeer tevreden over Eneco en ook zeker over Toon. Ik vind het schadalig dat wij een boete moeten betalen terwijl wij terug willen komen als klant en dat ook willen bevestigen.

Dat de boete ook terug wordt gestort indien wij voor augustus 2015 een nieuwe woning hebben gekocht zodat wij weer gebruik kunnen maken van de kwaliteiten van Eneco en Toon.

Eneco
    Beste heer Spee, Dank voor het delen van uw klacht. Ik kan me voorstellen dat u het vervelend vindt dat wij een boete berekenen omdat u het contract vroegtijdig heeft beëindigd. U legt ons uit dat u tijdelijk bij uw ouders intrekt die een contract hebben met Dong. U verwacht in het tweede kwartaal van 2015 weer een eigen huis te kopen en u weer bij ons aan te melden als klant. U wilt graag dat wij ook dan nog de boete laten vervallen. Allereerst gefeliciteerd met de verkoop van uw woning. Ik begrijp uw standpunt. Echter leg ik wel graag aan u uit dat u bij ons een meerjarig contract heeft afgesloten, welke wij niet meer kunnen hervatten in 2015 omdat er dan andere tarieven gelden. Omdat een vroegtijdige beeïndiging van de overeenkomst voor Eneco kosten met zich meebrengt, brengen we die terecht en conform de voorwaarden bij u in rekening. Bij wijze van uitzondering, zijn we bereid de boetes te laten vervallen als u zich voor augustus 2015 opnieuw bij ons aanmeldt. Voorwaarde is wel dat u ook dan een meerjarig contract met ons afsluit. Ik zal hiervan een notitie maken in onze gegevens, zodat bovenstaande bekend is bij de collega die u tegen die tijd helpt met de aanmelding. Ik hoop uw klacht hiermee naar tevredenheid af te handelen. Met vriendelijke groet, Kelly, medewerkster Eneco

Ook een klacht indienen over Eneco?