Klacht Eneco: Boete contractbreuk bij verhuizing

Anita

Mijn ex-vriend en ik zijn uit elkaar, zodoende wordt op 17 januari as onze koopwoning gepasseerd bij de notaris. Nadat ik Eneco had opgezegd kreeg ik te horen dat ik een boete (100 euro) zou krijgen voor het lopende contract.
Aangezien zowel mijn ex-vriend als ik intrekken op woonadressen die al zijn voorzien van een contract met een andere leverancier is mee-verhuizen niet mogelijk. Dit staat ook zo op de site van Eneco vermeld:
Uw energiecontract verhuist altijd met u mee, behalve wanneer:
u verhuist naar het buitenland;
u verhuist naar een adres waar iemand anders de energierekening betaalt (bijvoorbeeld wanneer u gaat samenwonen)
Bij telefonisch contact hierover met Eneco wordt mij kenbaar gemaakt dat ik niet af kan van de boete. Naar mijn mening is de boete onterecht, omdat er geen mogelijkheid is om het contract mee te verhuizen.
Graag zou ik zien dat de boete wordt ingetrokken.

Boete (100 euro) niet in rekening brengen en zodoende niet op de eindafrekening zichtbaar.

Eneco
    Beste mevrouw Van der Pol,Hartelijk bedankt voor uw bericht. Ik stel graag voorop dat ik mij uw onvrede goed voor kan stellen. Wanneer u een garantieprijsovereenkomst met ons aangaat, gaan we er echter van uit dat u deze niet tussentijds beëindigd. Natuurlijk zijn er situaties dat u geen andere keuze heeft en daar houden we dan ook rekening mee. Als u echter gaat 'inwonen' bij een persoon die een andere leverancier heeft, bestaat de mogelijkheid om uw contract bij Eneco 'gewoon' mee te nemen naar dat andere adres. In dat geval wordt de overeenkomst met de andere leverancier automatisch opgezegd. U heeft daar dus wel degelijk een keuzevrijheid in. Als u er dan toch voor kiest het contract niet mee te verhuizen, volgt daar een boete op. Graag wil ik uw afzonderlijke situatie echter wel nader onder de loep nemen. Momenteel is uw eindnota nog niet gemaakt, en weet ik dus ook nog niet of het boetebedrag in rekening wordt gebracht. Ik verzoek u om tegen de tijd dat u de eindnota heeft ontvangen en er staat inderdaad een boete op, een mail te sturen naar onlineservice@eneco.nl t.av. 'Martijn'. Dan neem ik het voor u in behandeling. Voor nu wens ik u alvast een heel voorspoedig 2014 toe.Met vriendelijke groet,Martijn, Eneceo Webcare
    Anita
    De klacht kan blijkbaar pas worden afgehandeld op het moment dat ik de eindnota heb ontvangen. Dit bevreemd mij, aangezien mij telefonisch kenbaar is gemaakt dat ik een boete krijg van 100 euro. Waarom is afhandeling van de klant dan pas achteraf mogelijk.

Ook een klacht indienen over Eneco?