Opgelost door Eneco: Boete contractbreuk na verkoop huis

Beste,

afgelopen maand heb ik mijn huis verkocht en ben ik verhuisd naar een nieuwe woning. Dit is een huurwoning waarbij ik gas en elektra inclusief is. Hierdoor kan ik mijn contract van Eneco niet meenemen. Helaas heb ik nu een boete gekregen die in mijn ogen niet terecht is omdat ik geen mogelijkheden heb het contract mee te nemen.
Ik heb hiervoor contact opgenomen met Eneco en zij geven aan dat ik de boete wel moet betalen. Graag heb ik hier een reactie op!

Vriendelijke groet,

Sandra

Beste mevrouw Janssen,

Bedankt voor het indienen van uw klacht.
    Spijtig van die boete. Ik kijk wat ik voor u kan doen.
    Voordat ik u verder kan helpen, zie ik graag het klantnummer tegemoet zodat ik de gegevens erbij kan halen. Het adres wat u hier heeft doorgegeven gaat als het goed is om uw nieuwe adres, klopt dat?
    Ik zie het graag tegemoet!

Danielle
    Dank voor de snelle reactie! Mijn klantnummer is: 19326460-2
    Beste mevrouw Janssen,

Ook bedankt voor het doorgeven van uw klantnummer!
    Bij de afmelding is er genoteerd dat u op het nieuwe adres kiest voor een andere leverancier en dan wordt automatisch de boete berekend. Uit uw klacht begrijp ik dat dat niet het geval is. Excuses voor de verwarring en het ongemak. In het geval van inclusief huren in de nieuwe woning komen de boetes te vervallen. De €250 boeken wij tegen en worden niet in rekening gebracht.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Danielle
    Sandrajanssen
    fijn dat het goed geregeld is nu! Jammer dat dit telefonisch met Eneco niet eerder verduidelijkt was.

Sandrajanssen

Ook een klacht indienen over Eneco?