Klacht Eneco: Boete ivm met contractbreuk

Wim B

Beste,
Ik ben ruim 4 jaar trouwe klant geweest van Eneco. Onlangs had ik mijn contract weer met een jaar verlengd, omdat het er op dat moment naar uit zag dat ik op mijn huidige adres zou blijven wonen. Echter, door omstandigheden (mijn huisgenoot, waarmee ik de huur deelde gaat verhuizen), moest ik per 1 september de betreffende woning verlaten. Ik ben verhuist naar een ander adres, waar iemand anders de energie rekening betaald. Ik kon mijn energie dus niet meenemen. Ik heb keurig gebeld met eneco om aan te geven dat ik per 1 september geen gebruik meer hoefde te maken van hun diensten. Geen probleem werd er gezegd. Ik dacht dat alles was afgehandeld, ik heb de meterstanden doorgegeven en klaar. Totdat ik van afgelopen week ineens een brief kreeg waarin stond dat ik een boete van €50,- moet betalen voor contractbreuk. Ik begrijp hier niks van, dit was telefonisch niet gemeld. Ook vind ik het niet erg klantvriendelijk na 4 jaar trouwe klant te zijn geweest,

Groet,
Wim Bouwman

Kwijtschelding boete.

Eneco
    Beste Wim,Ik kan me goed voorstellen dat u het vervelend vindt dat we een boete in rekening brengen. De boete is echter wel terecht door ons in rekening gebracht. Als u met ons een vast contract aangaat, kopen wij de energie in tegen de afgesproken tarieven. Als u het contract vervolgens vroegtijdig beëindigd, brengt dit kosten met zich mee. Die brengen we terecht bij u in rekening. Overigens hebben we dit ook vermeld in de contractvoorwaarden van uw overeenkomst. Wij laten de boete van 50 euro niet vervallen. Ik ga ervan uit dat ik u hiermee voldoende heb geïnformeerd.Met vriendelijke groet, Kelly, medewerkster Eneco
    Wim B
    Beste,
    Ik hen het hiet niet mee eens, maar blijkbaar is er niks aan te doen. Ik koet uit overmacht verhuizen en heb geen mogelijkheid om mijn energie mee te nemen. Ik zie het daarom ook jiet als contractbreuk. Maar jullie blijven bij je standpunt. U zult mij niet meer terug zien als klant in ieder geval. En ik zal na deze beslissing Eneco ook zeker niet meer aanraden bij kennissen en vrienden. Spijtig dat het zo moet lopen.

Ook een klacht indienen over Eneco?