Klacht Eneco: Boete

Klachtnummer
# 143180
Gebruiker
RoB
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Afgelopen zomer zijn wij overgestapt naar Eneco. Destijds is door Eneco (mw. L van der Linden) gemeld dat wij indien het contract voortijdig beeindigd zou worden (wegens verhuizing) geen boete zouden krijgen. Op 27-10-2015 heb ik hierover ook een klacht ingediend op klachtencompas.nl en de reactie op 27-10-2015 (van Kelly) van Eneco luidde:
"Wel zeg ik toe dat we de boete achteraf crediteren". Ik vind het merkwaardig dat Eneco nu ineens niet op de hoogte is van deze toezegging. Ik vind dit echt een hele rare gang van zaken en pure misleiding. In het openbaar iets toezeggen maar vervolgens de klant in de kou laten staan.

De oplossing

Definitief de reeds toegezegde afspraken nakomen!!!

4 reacties

  1. Auteur
    Eneco
    Datum
    Beste RoB,

    Vervelend dat er is verteld dat er niets bekend is over de boete. Ik heb namelijk wel degelijk een aantekening gemaakt op 27 oktober 2015. Het spijt me dat deze kennelijk over het hoofd gezien is.

    De boete wordt binnen 3 weken gecrediteerd en in mindering gebracht op het openstaande saldo. Er resteert dan nog 113,90 euro te betalen. Dit bedrag ontvangen we graag voor 30 december 2015.

    De korting van 75 euro is overigens wel al verwerkt. Deze ziet u terug op de eindnota.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Ik wens u prettige feestdagen.

    Met vriendelijke groet,

    Kelly, medewerkster Eneco
  2. Auteur
    RoB
    Datum
    Ik vraag me af waar het bedrag van € 113,90 op gebasseerd is.
  3. Auteur
    Eneco
    Datum
    Beste RoB,

    Excuses voor de latere reactie. Ik stuur u per e-mail een saldo-overzicht, waarop u de verrekening kunt controleren.

    Met vriendelijke groet,

    Kelly, medewerkster Eneco
  4. Auteur
    Eneco
    Datum
    Dossier gesloten.

Ook een klacht indienen over Eneco?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen