Opgelost door Eneco: capaciteitstarief onder 500m3 gas.

HVE

In de periode van 4-2-2011 tm 6-2-2012 hebben wij 618 m3 verbruikt.
In de periode van 6-2-2012 tm 24-1-2013 hebben wij 434 m3 verbruikt.

Afgelopen jaar hebben we minder dan 500m3 gas verbruikt door diverse energiebesparende maatregelen. De jaren ervoor lag het verbruik boven de 500m3/jaar. Deze hoeveelheden afgenomen gas zijn gekoppeld aan verschillende transporttarieven voor de onderdelen "Capaciteitstarief "en " Periodieke Aansluitvergoeding".
Op de recente jaarnota is de waarde genomen van 500-4000m3 in rekening gebracht terwijl alleen het tarief voor minder dan 500m3 in rekening gebracht had moeten worden.

Correctie in het gahanteerde cappaciteits tarief voor gas < 500m3

Eneco
    Geachte heer Vergonet,Ik kan me goed voorstellen dat u geen kosten wilt betalen die zijn gebaseerd op een hoger gasverbruik dan u bij ons afneemt. Ik stel graag voorop dat het niet onze intentie is geweest om onduidelijkheden te veroorzaken met het berekende capaciteitstarief. Wij factureren deze kosten namens de netbeheerder Stedin. Zij kijken voor het berekenen van het capaciteitstarief naar het gemiddeld jaarverbruik van de vorige periode/jaarnota. Op de vorige jaarnota brengen we 618 m³ in rekening. Dit verbruikt ligt tussen de 500 en 4000 m3. Daarom brengen we op de jaarnota van 11 februari 2013 het capaciteitstarief in rekening conform dit verbruik. Met de volgende jaarnota wordt er gekeken naar het gemiddeld jaarverbruik van de jaarnota van 11 februari 2013. Omdat dit verbruik onder de 500 m3 ligt, kunt u een een lager capaciteitstarief verwachten op de volgende jaarnota. Ik hoop dat ik u een duidelijke uitleg heb gegeven.Met vriendelijke groet, Kelly, medewerkster Eneco
    HVE
    Begijp ik u goed, dat de capaciteits tarieven van 2012 zijn gebaseerd op de verbruiks gegevens van 2011.
    Kunt u dit bevestigen namens Eneco?
    Eneco
    Geachte heer Vergonet, Dat is inderdaad het geval. Het capaciteitstarief wordt door de netbeheerder Stedin vastgesteld op basis van het verbruik uit de voorgaande periode. In uw situatie wordt het capaciteitstarief van 2012 dus gebaseerd op het verbruik van 2011. De manier waarop Stedin deze berekening maakt, is conform de wetgeving.Met vriendelijke groet, Kelly, medewerkster Eneco
    HVE
    Ok hartelijk dank voor de reactie en afhandelin.

HVE

Ook een klacht indienen over Eneco?