Klacht Eneco: contract beeindigd per 31/07/2015. Eindafrekening nog steeds niet door Eneco voldaan. Wel aanmaning voor 2016??

Klachtnummer
# 194211
Gebruiker
syehtM
Datum
3 reacties

Details

De klacht

De voorheen bij Eneco lopende contracten waren per 31/07/2015 beëindigd en er is ook netjes een eindafrekening opgemaakt, maar er is nog niets van de te veel betaalde voorschot terug betaald. Hierover 15/02/2016 over gemaild, en geen reactie op gehad.
Sterker nog begin deze maand krijg ik een aanmaning voor termijn 01-01-2016 t/m 31-12-2016 voor een restbedrag van €100,40 (oorspronkelijk €166,94) met een geheel ander klantnummer??

De oplossing

3 reacties

  1. Auteur
    Eneco
    Datum
    Beste heer Theys,

    Bedankt voor uw bericht. Vervelend dat u nog geen duidelijkheid heeft over het door u op 22-7-2015 beëindigde contract.

    Wij hebben in het verleden besloten uw dossier over te dragen aan de gerechtsdeurwaarders van Syncasso. Het is dus voor mij niet mogelijk om uw vraag te beantwoorden. Dit omdat niets meer inzichtelijk is met betrekking tot uw betaalhistorie voor ons als klantenservice medewerkers.

    Mijn advies luid dan ook om uw vragen kenbaar te maken bij Syncasso via telefoonnummer: 088 844 4222.

    Ik vertrouw erop dat bovenstaande informatie duidelijk voor u is.

    Met vriendelijke groet,

    Erica
    Webcare Eneco


  2. Auteur
    syehtM
    Datum
    Openstaande is geheel via Syncasso voldaan!
  3. Auteur
    Eneco
    Datum
    Beste heer Theys,

    Bedankt voor uw reactie.

    Goed om te weten dat alles is voldaan via Syncasso. Maar feit blijft dat alles vanuit daar wordt beoordeeld en geregeld wanneer het gaat om openstaande of teveel betaalde bedragen.

    Daarom nogmaals mijn advies om dit bespreekbaar te maken met Syncasso.

    Met vriendelijke groet,

    Erica
    Webcare Eneco

Ook een klacht indienen over Eneco?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen