Klacht Eneco: Contract niet gerespecteerd, waarbij meerdere malen aangegeven is dat het goed gezet is.

Klachtnummer
# 377650
Gebruiker
Jochem
Datum
7 reacties

Details

Klacht

Meerdere malen contact gehad over een contract wat in in oktober afgelosten heb. Meerdere malen toegezegd dat het opgelost zou worden per originele contractdatum

Helaas zie ik bij het ontvangen van mijn jaarnota constateren dat het contract niet gerespecteerd is en betaal ik onjuiste tarieven.

Gewenste oplossing

Dat mijn contact per 11 oktober ingaat en ik per dan de overeengekomen tarieven betaal.

7 reacties

  1. Auteur
    Eneco
    Datum
    Beste heer, mevrouw Molenaar,

    Bedankt voor het delen van de situatie. Meer dan vervelend om te lezen dat u het niet eens bent met uw contract en de bijbehorende tarieven. Als ik het goed begrijp wijken deze af van het contract welke u in oktober 2018 heeft afgesloten.

    Via deze weg ga ik de situatie voor u grondig uitzoeken (inclusief de voorgeschiedenis sinds oktober) en tevens op zoek naar een passende oplossing. Hiervoor dien ik nog te beschikken over uw klantnummer. Kunt u deze vermelden middels een privé-opmerking?

    Alvast bedankt.

    Met vriendelijke groet,

    Denise
    Eneco Webcare
  2. Auteur
    Jochem
    Datum
    Nou, ik ben het wel eens met mijn contract, alleen deze is nog verwerkt.
    Klantnummer: 20501284-3
  3. Auteur
    Jochem
    Datum
    Nou, ik ben het wel eens met mijn contract, alleen deze is nog verwerkt.
    Klantnummer: [verwijderd door moderator]
  4. Auteur
    Jochem
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
  5. Auteur
    Eneco
    Datum
    Beste meneer Molenaar,

    Bedankt voor het doorgeven van uw klantnummer.

    In uw klantdossier lees ik inderdaad terug dat het oorspronkelijke contract destijds is uitgevallen. Door een fout aan onze kant is het nieuwe contract vervolgens aangemeld op een verkeerd adres. Dit is inmiddels hersteld en het oorspronkelijke contract is alsnog per 27 oktober 2018 van start gegaan op uw huidige adres. Er is geen sprake van 11 oktober 2018 als startdatum.

    Dit betekent dat ook de juiste tarieven zijn gehanteerd op uw jaarnota. U geeft aan dat u iets anders constateert. Kunt u specificeren waar volgens u de onjuiste tarieven vermeld worden? Zo kan ik dit voor u nakijken en u van de nodige uitleg voorzien.

    Alvast bedankt.

    Met vriendelijke groet,

    Denise
    Eneco Webcare
  6. Auteur
    Jochem
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
  7. Auteur
    Eneco
    Datum
    Beste meneer Molenaar,

    Bedankt voor uw reactie.

    In uw contract van vorig jaar is uw gastarief (inclusief btw, energiebelasting en opslag duurzame energie) inderdaad berekend op €0,68489. De energiebelasting wordt elk jaar op 1 januari opnieuw vastgesteld door de Overheid. Over 2019 is deze verhoogd, wat betekent dat uw volledig tarief automatisch ook stijgt.

    Ik hoop u zo voldoende te hebben geinformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Denise
    Eneco Webcare

Ook een klacht indienen over Eneco?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen