Klacht Eneco: Contractbreuk boete bij verhuizing.

Klachtnummer
# 178562
Gebruiker
Axel
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Ik ga in september 2016 tijdelijk verhuizen naar ouders tot ik een nieuwe woning heb.
Nu ik dit net heb doorgegeven bij Eneco kreeg ik te horen dat ik een boete zou krijgen voor het lopende contract van 75 Euro.

Naar mijn mening is het erg klantonvriendelijk om op deze manier een boete te innen, aangezien dit nu niet echt een geldige contractbreuk is vind ik.

Dit doet mij als ik straks een andere woning heb toch overwegen niet met Eneco verder te gaan.

Hopende dat jullie iets voor mij kunnen betekenen.

Alvast bedankt,

M.v.g.

Axel Hol

De oplossing

Afzien van de 75 euro boete.

3 reacties

  1. Auteur
    Eneco
    Datum
    Beste mevrouw, heer Hol,

    Ik kan me goed voorstellen dat u ons om een opheldering vraagt over de boete.U heeft op dit moment een contract met ons lopen tot 1 april 2018. Als u gebruik maakt van een vast contract, dan gaan we ervan uit dat u dit meeneemt als u gaat verhuizen. Indien u dit niet doet, dan brengen we een opzegboete bij u in rekening. We hebben de energie vooraf ingekocht en we lijden schade, als u dit contract eerder stopzet.

    Overigens is het gebruikelijk dat een energieleverancier een boete in rekening brengt bij het voortijdig beëindigen van een contract.

    Met vriendelijke groet,

    Audrey
    Medewerkster Eneco Webcare
  2. Auteur
    Axel
    Datum
    Beste Audrey,

    Soms moet er in klanten geïnvesteerd worden om deze te behouden en de toekomstige winst ervan te kunnen incasseren.
    Om bij tijdelijk verhuizing van contractbreuk te spreken vind ik slechte zaak, zeker omdat ik van plan was na deze korte periode weer gebruik van jullie te gaan maken.
    Wat in dit geval niet zal gaan gebeuren.

    M.v.g.

    Axel Hol
  3. Auteur
    Eneco
    Datum
    Beste mevrouw, heer Hol,

    Ik kan me uw reactie goed voorstellen. Echter is er geen mogelijkheid om een contract tijdelijk te onderbreken. Zeker gezien het feit dat we door Nederland kunnen leveren. Ook als dit een tijdelijk adres wordt. Wij vinden het jammer om te lezen dat u niet meer voor ons zal kiezen.

    Met vriendelijke groet,

    Audrey
    Medewerkster Eneco Webcare

Ook een klacht indienen over Eneco?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen