Opgelost door Eneco: Correctie nota's

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 114733
Gebruiker
Arjan dJ
Datum
6 reacties

Details

De klacht

Op 2 mei krijg ik nieuwe "slimme"energie meters. De volgende dag de maandelijkse e-mail met de voorschot nota. Ook krijg ik bericht dat een tegoed wordt verrekend met deze nota. Het bedrag wat ik terug krijg is hoger dan ik maandelijks betaal (dus ik krijg ontvang het verschil). 4 mei ontvang ik 4 correctie nota's. In de Eneco portal zijn dit 8 regels op 1 dag met om en om tegenboeking en correctie nota. Ik krijg geen reden en of uitleg over deze nota's. Het is mij dus een raadsel hoe en wat. Ik bel met Eneco minimaal 15 wachttijd) en vraag opheldering. Kunnen ze niet ik word doorgezet naar andere afdeling. Na op nieuw 10 a 15 min. verbinding verbroken. Weer bellen en wachten, iemand gaat het op papier zetten. Paar dagen per post een opsomming van de bedragen, ja maar waarom? Weer bellen en wachten, snapt et ook niet gaat het uit zoeken (30 minuten telefoon tijd). hoor niets tot vandaag een aanmaning. Bellen, hoor dat het door meter wissel komt? Graag duidelijke communicatie ann mij.

De oplossing

Uit eenzetting wat er mis was met mijn oude meter en een duidelijke overzicht met wat dat per jaar dus als verschil opleverde. Schriftelijke excuses, compensatie voor 1,5 uur bellen en loonkosten voor deze tijd (a €80 per uur).
of een hele, hele grote bos bloemen.

6 reacties

  1. Auteur
    Eneco
    Datum
    Beste heer de Joode,

    Ik kan me goed voorstellen dat u een opheldering wilt over de correctienota's die van u ons heeft ontvangen. Allereerst betreur ik het feit dat het contact met onze klantenservice niet voor de gewenste duidelijkheid heeft gezorgd. Hiervoor bied ik u onze excuses aan.

    U heeft meerdere correctienota's van ons ontvangen, naar aanleiding van de meterwissel. We hebben de jaarnota's van 2012, 2013, 2014 en 2015 gecorrigeerd. De reden dat deze nota's zijn gecorrigeerd, omdat we 156 kWh nog bij u in rekening brengen.

    Ik zorg ervoor dat u per e-mail van ons een duidelijk overzicht van de verrekeningen en bedragen van ons ontvangt.

    Met vriendelijke groet,

    Audrey
    Eneco Webcare

  2. Auteur
    Arjan dJ
    Datum
    Bedankt voor de reactie. graag had ik vooraf op de hoogte te worden gesteld over de correcties bij een meterwissel. vanmorgen is mij verteld dat ik zonder aanmaningskosten €283,- nog moet betalen. U stelt dat ik een correctie heb van 156 kWh. De rekensom wordt dan €1,81 per kWh. Lijkt mij wat veel voor 1 kWh. Ik wil best de 156 kWh betalen als dit de correctie op mijn meter is maar dan wel tegen een normaal tarief van rond de €0,23. 156x0,23=€35,88.
    Vriendelijke groet,
    AJF de Joode
  3. Auteur
    Eneco
    Datum
    Beste heer de Joode,

    Het is helaas niet mogelijk om u vooraf te informeren over de correcties. Het is niet gebruikelijk dat als er meters gewisseld worden dat er gelijk correctienota's gemaakt worden. Dit is namelijk afhankelijk van de meterstanden, die we van uw netbeheerder ontvangen.

    Ik heb zojuist u een toelichting verstuurd op de bedragen en verrekeningen. Ik hoop dat deze e-mail voor meer duidelijkheid zorgt.

    Met vriendelijke groet,

    Audrey
    Eneco Webcare
  4. Auteur
    Arjan dJ
    Datum
    Geachte mevrouw Noslin, Beste Audrey

    Zaterdag het ik weer de opsomming ontvangen met de hand bijschreven de bedragen opgeteld en afgetrokken. Hier staat een ander bedrag dan de som waar u op uitkomt. Welk bedrag is het nu?
    Tevens zou ik graag de berekeningen ontvangen waar Eneco heeft berekend dat ik €144.68 mocht ontvangen. Het kan ook zo zijn dat ik wel recht op dit bedrag. Iets of iemand moet dit toch hebben berekend daar dit niet uit de lucht komt vallen. E.e.a ook via de mail.
    MVG.
  5. Auteur
    Eneco
    Datum
    Beste heer de Joode,

    Ik heb uw vragen beantwoord in mijn e-mail van 23 juni 2015. Wilt u deze e-mail even doornemen?

    Met vriendelijke groet,

    Audrey
    Eneco Webcare
  6. Auteur
    Arjan dJ
    Datum
    We zijn er goed uitgekomen. Hoewel ik de automatische correctie nota procedure wel nog ondoorzichtig vind. Ik hoop dat ik of iemand anders niet hoeft mee te maken. Bedankt voor de bloemen.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Arjan dJ
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Eneco?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen