Opgelost door Eneco: Door wederverkopers opgelicht en niet gehoord gevoeld bij Eneco

content Opgelost
Peter2000

Mijn broer van bijna 80 jaar heeft te maken gehad met agressieve wederverkopers die hem in twee maanden tijd continue hebben gebeld om een ander energiecontract aan te smeren en wat ook bij 9 energie maatschappijen is gelukt, zo ook Eneco. Het probleem is dat bij iedere overstap hij steeds een boete moet betalen van 250 euro omdat zijn contract dan werd ontbonden. Afgelopen dinsdag is hij met mij bij de huisarts geweest waarbij hij na gesprek doorverwezen is naar het MGT (mobiel geriatrisch team) vanwege cognitieve achteruitgang. Voor mij als broer is dit een zeer onaangenaam bericht omdat je dit gewoon niet ziet aankomen dat hij in een snelle tijd achteruit gaat. Als je dan bij Eneco je verhaal doet en men doodleuk tegen je zegt "hij heeft ja gezegd tegen de wederverkoper en thats it " gaat mijn gevoel voor rechtvaardigheid spreken en gelukkig is niet iedere energie verstrekker zo halstarrig

Ik wil de boete van 250 euro terug vorderen omdat hij ten tijde van het gesprek met de wederverkoper niet in staat was om tegengas te geven

Eneco
    Beste heer Wortman,

Wat een droevig bericht en wat vervelend dat dit uw broer is overkomen. Uiteraard doen we er alles aan om het leed te verzachten. Ik heb de boete die we uw broer GP Wortman in rekening hebben gebracht tegen geboekt.
    Het tegoed wordt verrekend met het openstaande bedrag voor het Toon abonnement en het restant wordt binnen 10 werkdagen overgemaakt op het rekeningnummer dat bij ons bekend. Is.

Ik ga ervan uit dat ik u voldoende heb geïnformeerd en wens u nog veel sterkte met de zorg voor uw broer.

Lenie
    Eneco Webcare

Peter2000
Eneco heeft toegezegd het boete bedrag te retourneren, jammer dat ik het vorige week met de klantendienst niet na wens ging. Bovenstaande heb ik gisteren geschreven en vandaag het bedrag op de rekening ontvangen, alleen is de helft van het bedrag geretourneerd. Eneco hoe kan dit?O jee ik zag het verkeerd , er zijn twee nota's verzonden van ieder 125 euro excuses

Ook een klacht indienen over Eneco?