Klacht Eneco: Duuzaamheid?? Het is vooral Duur voor de consument

@SEC

Eneco is bezig met zijn campagne 10 Oktober zogenaamde dag van de duurzaamheid.
Ten eerste wens ik deze berichten niet te ontvangen. Ten tweede is dat wel extra zuur aangezien ik al met jullie problemen zit wat betreft de slimme meter. Wel toevallig dat net nu ik een hele hoge jaarafrekening hebt ontvangen. Dat naast een wel heel hoog uitgevallen gas verbruik. Nu ook mijn gas fornuis kuren vertoont. Dan zou je redelijkewijze denken , dat daar geen verband inzit.
Maar toch lijkt zo langzamerhand de gekte toegeslagen te zijn bij Eneco.
Maar dan krijg je een nieuws brief over de dag van de duurzaamheid. Vraag begin jij ook 10 oktober met een koude douche? Want dat is lekker duurzaam. (Dat is vooral fijn voor mensen met reuma/klachten)Zeg ik dan , Maar ook b.v. het stukje over dat je ketel het ineens niet doet als de winter begint.Dan heb ik ook een vraag. Waarom dan? Vanwaar die koude verassing?
Nou dan moet ik maar mijn gas verbruik maar helemaal vergeten blijkbaar. Je mag lekker in de nacht in de koude gaan zitten van Eneco. Maar dat laten ze toch wel de consument in de koude. Dan maar overgaan op stroom?? Wat nu misschien 10 oktober ook maar gelijk half Nederland het warme gas/water afsluiten?? Dan voelen we pas echt hoe duur het allemaal is.
Een tip vooral volgens Eneco ,straks je ketel uitzetten in de winter nacht want dat is zo zuinig.
Moet je ketel dan juist niet enorm veel verbruiken de volgende dag?
Dan gaat een winter worden van (Elektr)bij verwarmen want anders krijg je straks schreeuwende dure rekeningen. Voor wie is die slimme meter nu zo slim eigenlijk?

Dat ze zich weer normaal gaan opstellen over energie verbruik. Als klant niet steeds voor de gek worden gehouden b.v. Geen berichten meer over Duurzaam zijn. Met een pol om dan eens te kijken wat je gaat stemmen.

Eneco
    Beste heer, mevrouw,

Bedankt voor uw feedback over onze mailwisseling. Onze intentie is om middels deze mail onze klanten te wijzen op de Dag van de Duurzaamheid. In feite een stukje bewustwording creëren met daarbij tips en adviezen om met zijn allen hierbij stil te staan.

Ik lees ook terug dat u een hoge jaarnota heeft ontvangen. Dit is natuurlijk altijd spijtig, maar staat niet in verband met deze mail. Mocht u vragen hebben over deze jaarnota, schroom dan niet deze te stellen. Zo kunt u ons onder andere bereiken via Facebook of Twitter.

Mocht u in de toekomst dit soort e-mails niet meer willen ontvangen, dan heeft u de mogelijkheid zich hiervoor uit te schrijven onderaan de desbetreffende e-mail.

Ik hoop u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.

Vriendelijke groet,
    Denise
    Eneco Webcare

@SEC
Het gaat niet om de oplossing alleen. Maar de gehele manier van zaken tegenwoordig. Eneco geeft aan om een stukje bewustwording te willen creëren. Dus ik moet dan denken dat de onverklaarbare hoge verbruik van het gas. Wat je normaal gesproken in 1 jaar niet verbruikt kan hebben. Maar iets te maken kan hebben met bewustwording. Wel gek dat je het helemaal voor de rest geheel zelf mag uitzoeken. Zij komen met tips en adviezen waar je gebruik van stijgt. Op geen enkele manier kan je nog direct antwoord krijgen op de vele vragen. Je zit met een veel te hoge rekening. Als de winter eraan komt , mag je nog gaan bezuinigen ook. Maar wel zo dat je absoluut niet erachter kan komen waar het allemaal op gebaseerd is. Maar wel fijn dat we met zijn allen (soort)psychologie gaan toepassen op het gas verbruik tegenwoordig. Dat zogenaamde bewustwording heeft maar weinig te maken met dure rekeningen. Want dat kan iedereen wel begrijpen dat het meer lijkt op een onbegrijpbaar iets dan echt feit.

Ook een klacht indienen over Eneco?