Klacht Eneco: Eindnota met geschatte eindstand

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 28047
Gebruiker
j.w.
Datum
6 reacties

Details

De klacht

Waarom de eindstand zo hoog schatten als het verbruik van gas bekend is.
Bij de meteropname op 16 febr kwam het verbruik neer op 90 m3 gas en nu
rekent U tot 1 mei op 59 m3.
Enexis kwam ook met een tussenrekening en weet het dus wel, nl eindstand 34420.

Electriciteit idem dito maar dat verschil is maar weinig ( te veel)

De oplossing

Gewoon met de echte eindstanden rekenen.

6 reacties

  1. Auteur
    Eneco
    Datum
    Bedankt voor het kenbaar maken van uw onvrede over de eindmeterstand op de eindnota. Graag stel ik voorop dat het niet onze intentie is om een te hoog verbruik in rekening te brengen. We hebben de meterstanden ontvangen via uw netbeheerder. Deze meterstanden passen we dan ook toe op de eindnota. Omdat ik uit uw reactie begrijp dat de meterstanden te hoog zijn, verneem ik graag of u bent verhuisd of bent overgestapt naar een ander leverancier. Wanneer u bent overgestapt naar een andere energieleverancier, is het gebruikelijk dat u een correctie op de meterstanden aanvraagt via uw nieuwe energieleverancier. Zie voor uitleg ook http://www.consuwijzer.nl/nieuws/lezersvraag-spits-over-een-te-hoge-eindafrekening-van-een-energieleverancier Ik zie uw reactie graag tegemoet.Met vriendelijke groet,
    Mike, medewerker Eneco
  2. Auteur
    j.w.
    Datum
    Ik spreek toch niet over een jaarnota maar over een eindnota, dus ben ik overgestapt per 1 mei al.
    Moet toch ook wel op te zoeken zijn met mijn vermelde klantnummer?
    Maar U doet liever nergens meer moeite voor?
  3. Auteur
    Eneco
    Datum
    Ik heb de gegevens er uiteraard bij gezocht op basis van het klantnummer dat u heeft doorgeven. Ik vind het jammer om te lezen dat u het idee heeft dat ik geen moeite wil doen. Graag stel ik voorop dat ik op uw klacht heb gereageerd, om zo samen tot een oplossing te komen. U heeft van ons een eindnota ontvangen. Dit omdat uw contract met ons is beëindigd. Dit neemt niet weg dat ik niet op de hoogte ben of u bent verhuisd of bent overgestapt naar een andere leverancier. Ook bij een verhuizing wordt een eindnota gemaakt. Omdat u aangeeft dat u bent overgestapt, adviseer ik u contact op te nemen met uw nieuwe leverancier.Groet,
    Mike, Eneco
  4. Auteur
    j.w.
    Datum
    Wat toch een log bedrijf, de nieuwe leverancier vraagt fatsoenlijk om meterstanden en moet dan nog een correctie uitvoeren ook, terwijl de bestaande zich botweg een absurd extraatje toe-eigent.
  5. Auteur
    Eneco
    Datum
    Bij een overstap is het gebruikelijk dat de nieuwe leverancier de meterstanden bij u opvraagt. De nieuwe leverancier legt de meterstanden dan voor bij de netbeheerder. Als de netbeheerder akkoord gaat met de doorgegeven meterstanden, geeft de netbeheerder deze standen door aan Eneco. We gebruiken deze standen dan als eindmeterstanden. Wanneer de netbeheerder de meterstanden niet otnvangt of afwijst, maken ze een schatting. De netbeheerder geeft de geschatte meterstanden dan door aan de nieuwe en oude leverancier. Beide leveranciers zijn verplicht deze standen toe te passen. Het is dan ook niet het geval dat Eneco zelf deze meterstanden heeft vastgesteld.Groet,
    Mike, medewerker Eneco
  6. Auteur
    j.w.
    Datum
    Ik schrijf toch al dat Enexis met hun tussenrekening kwam en de eindstanden dus weet. LEZEN !

Uiteindelijke oplossing

Auteur
j.w.
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Eneco?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen