Opgelost door Eneco: Eneco betaalt welkomstpremie niet uit

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 84465
Gebruiker
Littleme
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Icm een 1 jarig contract zou ik per eind contract Eneco een welkomstpremie van € 233 krijgen bij uitkeren eindnota. Contract liep tot 3/10. We zijn 6 weken verder, ik heb nog niks ontvangen. Op 14/10 voor het eerst gebeld met Eneco, zou binnen 2 weken op mijn rekening staan. Op 4/11 weer contact opgenomen, bleek dat er geen notitie in het systeem stond. Ze hebben opnieuw instructies gegeven tot uitbetaling. Dit zou weer binnen 2 weken bijgeschreven zijn. Ik heb op 12/11 met onderbuikgevoel maar weer gebeld. Eneco had terugkoppeling van afdeling finance ontvangen dat het zsm uitbetaald zou worden, telefoniste verwachtte max 14/11. Vandaag, 17/11 was nog niks bijgeschreven. Weer gebeld met Eneco. Telefoniste heeft afdeling finance gebeld en kreeg te horen dat er vertraging was met uitbetaling vanwege wat interne zaken waar ze verder niks van wist maar het zou zsm op mijn rekening bijgeschreven worden. Een datum kon ze niet geven. Ik vind het onacceptabel de manier waarop dit gaat.

De oplossing

Per direct overmaken welkomstpremie.

2 reacties

  1. Auteur
    Eneco
    Datum
    Geachte mevrouw Kleve,Hartelijk bedankt voor het kenbaar maken van uw onvrede. Ik stel graag voorop hoe vervelend ik het vind dat het uitkeren van uw welkomstpremie zoveel tijd in beslag neemt. Na afloop van een contract wordt het binnen zes weken uitgekeerd, en deze termijn ligt inderdaad inmiddels achter ons. Ik bied u dan ook graag mijn excuses aan voor de gang van zaken. Ik begrijp dat u huiverig bent geworden, maar ik verzeker u dat het bedrag eind deze week/begin volgende week op uw rekening is bijgeschreven. Met vriendelijke groet,Martijn, Eneco
  2. Auteur
    Littleme
    Datum
    Vandaag op 25/11 uiteindelijk het bedrag bijgeschreven gekregen. De termijn van uitkeren welkomstpremie 6 weken na einddatum contract is nooit gecommuniceerd. Dit had ten eerste gecommuniceerd moeten worden bij het afsluiten van het contract in 2013 en vervolgens door alle klantenservice medewerkers die ik in de tussentijd gesproken heb. Ik blijf van mening dat Eneco dit eerder had moeten afhandelen, mara goed, het is nu opgelost.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Littleme
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Eneco?