Opgelost door Eneco: Eneco doet bestaande klanten geen offerte voor een nieuw contract

content Opgelost
R.P.J. Reijpert

Aangezien het op de website van Eneco niet mogelijk is om een klacht in te dienen voel ik mij genoodzaakt om via klachtenkompas te reageren. Onlangs heb ik van verschillende aanbieders en via de Collectieve Inkoop Energie van Vereniging Eigen Huis aanbiedingen voor een energiecontract ontvangen. Uit deze aanbiedingen blijkt dat ik momenteel, zowel per KwH als per M3, significant te veel voor mijn energie betaal. Overstappen heeft niet mijn voorkeur dus zou ik ook graag aangepast tarieven van Eneco ontvangen. Helaas blijkt dit een onmogelijk verzoek. In eerste instantie probeerde de medewerker het beantwoorden van mijn vraag te koppelen aan het sluiten van een onderhoudscontract voor mijn CV installatie; niet alleen ongewenst en ongepast, maar ook juridisch niet juist. Hierbij wekte uw medewerker ook nog eens, ten onrechte, de indruk dat mijn huidige onderhoudscontract wordt uitgevoerd door een partij die niet gecertificeerd zou zijn……………. Hij weet niet eens wie het onderhoud uitvoert, dus deze beschuldiging is ongefundeerd en ongepast.
Toch nog maar even gevraag naar de prijs van mijn energie; hij kon wel een mooie aanbieding doen, zou dit dan gelijk doorvoeren waarna ik 14 dagen bedenktijd heb; klinkt dubieus dus gevraagd of hij de prijzen niet per mail kan doorgeven, net als de andere partijen gedaan hebben; dit was niet mogelijk. Toen ik aangaf dat ik dat raar vond werd mij verweten onredelijk te zijn omdat mij toch een goede aanbieding gedaan werd? Voor mij als jarenlange klant een onbegrijpelijke en onacceptabele reactie.

Graag zou ik een aanbieding per mail ontvangen zodat ik deze kan vergelijken met de andere aanbieders. Mocht ik uiterlijk 4 mei geen reactie ontvangen hebben dan zal ik sowieso ingaan op een van de aanbiedingen die ik wel heb ontvangen.

Eneco
    Beste heer, mevrouw Reijpert,

Bedankt voor het kenbaar maken van uw klacht. Hieruit begrijp ik dat u geïnteresseerd bent in een aanbieding per e-mail.

Het is inderdaad niet gebruikelijk dat wij vrijblijvend een aanbieding per e-mail versturen. Ik begrijp u wens en zie u uiteraard niet graag gaan. Om die reden heb ik onze klantadviseurs verzocht een aanbieding samen te stellen en hierover contact met u op te nemen.

Ik hoop u zo voldoende te hebben geinformeerd.

Denise
    Eneco Webcare
    R.P.J. Reijpert
    Inderdaad een aanbieding per mail ontvangen. Deze komt in de buurt van andere aanbieders dus ik blijf bij Eneco.
    Wel spijtig dat er geen reactie is gegeven op de ongepaste werkwijze van de medewerker.

R.P.J. Reijpert

Ook een klacht indienen over Eneco?