Klacht Eneco: Eneco ga normaal om met afspraken en handelt het goed af.
Details
Klacht
Wij hebben jaar en dag een tarief afspraak voor een jaar.Ondanks de prijswijzigingen dit jaar bleef dit tarief voor ons zoals in januari bevestigt.
Echter heeft Eneco het terug levertarief eenzijdig aangepast maar wederom de levertarieven bleven gelijk. Tot de mail van 30 september. Nu wordt er ineens aangegeven dat ons contract wijzigt per 30-10-2022.
Een telefoontje naar Eneco (India o.i.d. gezien het rumoer en de talen op de achtergrond) loopt deze lieve dame ook vast. Na in de wacht gestaan te hebben voor navraag, kwam er een aarzelende reactie "het is nu eenmaal zo". Vragen binnen mijn kennissenkring hadden dezelfde reactie met Eneco. Ook op 30-10-2022 een wijziging zonder maar 1 brief of schriftelijke aanpassing. Die hebben ook geen app en zien pas bij de jaar afsluiting wat er echt gebeurd. Ondanks dat deze lieve dame aangaf, u bent een trouwe klant zie ik. Nog nooit over gestapt. Bedankte ik haar en gaf aan niet tevreden te zijn. Waar kan je nog je verhaal kwijt?
Gewenste oplossing
Dat zij eens serieus hun mail op orde brengen en alles ook zo uitvoeren zoals overeengekomen.Dit geeft geen vertrouwen naar de toekomst.
Als je zo als klant wordt behandelt is de vraag waar de tarief wijziging is op gebaseerd.
Niet op de onderlinge afspraken dat is wel duidelijk.
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.