Opgelost door Eneco: Eneco is de weg kwijt

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 477486
Gebruiker
DECRAUW
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Contract afgesloten voor 1 jaar maar staat nu vermeld variabele leveringskosten stroom

De oplossing

Geachte heer Martijn Webcare Eneco,
Betreft eerder klacht 470964 16 augustus 2020
Ik dacht dat alles was opgelost maar helaas is dit niet zo, er staat nu in mijn account Eneco Hollandse Wind & Zon 1 jaar einddatum 16 augustus en dan: VARIABELE LEVERINGSKOSTEN VOOR STROOM?
Ik heb net een chat gehad met Chantal van uw bedrijf en deze vertelde mij dat de kosten variabel zijn en kunnen wijzigen in dit jaar.
Ik begrijp hier nu echt niet meer van.
Volgens mij staan de kosten vast voor 1 jaar als men een contract afsluit voor 1 jaar?

1 reactie

  1. Auteur
    Eneco
    Datum
    Beste mevrouw, heer Decrauw,
    Ik kan me voorstellen dat dat verwarrend is. Ik wil u gerust stellen. U heeft een 1 jarig contract van 16 augustus 2020 tot 15 augustus 2021 met vaste leveringstarieven. De tarieven die vermeld staan in de ontvangen bevestiging op 16 augustus 2020. Ik stuur u deze nogmaals toe in de bijlage van dit bericht.
    Excuus voor de verkeerde informatie en de verwarring die hierdoor is ontstaan.
    Weet u zo voldoende?

    Met vriendelijke groet,

    Lenie
    Eneco Webcare

Uiteindelijke oplossing

Auteur
DECRAUW
Datum
Uiteindelijke oplossing
leuk antwoord maar ik begrijp er niets van, in mijn account stond eerst Eneco Hollandse Wind & Zon Variabel met Variabele leveringskosten voor Stroom. Nu staat er Eneco Hollandse Wind & Zon 1 jaar met Variabele leveringskosten voor Stroom terwijl uw medewerkers gewoon beweren dat de kosten tijdens de vaste periode gewijzigd kunnen worden. Dit is toch voorzichtig gezegd wel erg verwarrend, ik ben nu al veel onnodige tijd kwijt om zoiets eenvoudigs als een contract af te sluiten duidelijk te krijgen bij Eneco. Het lijkt mij erg handig als u wat duidelijker en eenduidiger naar uw klanten communiceert. Lijkt mij ook handig als u dit in mijn account ook duidelijker vermeld. Zonde van mijn en uw tijd. In mijn account blijft variabele stroomleveringskosten staan maar er is mij schriftelijk verzekerd dat het een vaste prijs is, ik zie het wel op de eindafrekening volgend jaar.
Status
opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over Eneco?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen