Klacht Eneco: Eneco kan mijn contract niet bevestigen

Klachtnummer
# 343296
Gebruiker
hvw12
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Sinds 21 december heb ik een 'contract' bij Eneco. Zojuist gebeld en nu blijkt het contract nog in aanvraag. 'heel vervelend maar het probleem ligt bij Liander' is de conclusie na 45 minuten bellen. Blijkbaar loopt er nog een ander contract op mijn adres en dat moet eerst worden opgezegd. Dat ik dit zelf toevallig heb moeten constateren en dat Eneco mij niet pro actief heeft gebeld, is iets waar ik nog niet eens op in ga.

Vervolgens Liander bellen. Zeer snel te woord gestaan met de mededeling dat deze boodschap onzin is. Niet alleen heeft Liander niets staan op het adres, ze zeggen zelfs dat het voorkomt dat er meerdere contracten op 1 adres staan.

Nu bel ik weer Eneco. Opnieuw alles uitleggen en persoon 1 kan mij niet verder helpen en verbind mij door. 'De wachttijd bedraagt 7 minuten'.
Nu 27 minuten later en een eindeloos lang wachtbandje en leeggetrokken belbundel wordt er vanuit het niets de verbinding verbroken.
Ik was heel vriendelijk maar ben er nu wel klaar mee.

Officieel ben ik nog niet eens klant, is het probleem niet door mij veroorzaakt maar heb ik er al wel 2 uur aan tijd, energie en kosten in gestoken. misschien maar op zoek naar een nieuwe provider...

De oplossing

Teruggebeld worden door een persoon die nu snapt wat er aan de hand is en met een oplossing komt. Officieel ben ik dus nog niet eens klant maar als er zo met je wordt omgegaan en ik energie als klant de moeite moet doen dan gaat er toch echt iets mis...

4 reacties

  1. Auteur
    Eneco
    Datum
    Beste heer, mevrouw,

    Bedankt voor het kenbaar maken van uw klacht. Begrijpelijk dat u wenst te weten hoe het ervoor staat om uw contract alsnog zo snel mogelijk in te laten gaan.

    Via Klachtenkompas.nl help ik u graag verder, wij nemen via deze weg geen telefonisch contact op. Ter verificatie wil ik u vragen uw rekeningnummer middels een privé-opmerking te vermelden. Op basis hiervan heb ik inzage in uw contractgegevens.

    Alvast bedankt.

    Vriendelijke groet,

    Denise
    Eneco Webcare
  2. Auteur
    Eneco
    Datum
    Beste heer, mevrouw,

    Bedankt voor uw reactie.

    Uw contract is helaas niet administratief verwerkt, zoals normaliter de bedoeling is. Dat betekent dat de fout niet bij uw netbeheerder Liander ligt, maar bij ons.

    Wij bellen u zo snel mogelijk terug om het contract alsnog van start te laten gaan. Ik hoop dat u het geduld hiervoor nog even kan opbrengen. U mag mijn collega's ook voor zijn door zelf te bellen naar 088 - 8 955 955 (gebruikelijke belkosten).

    Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Vriendelijke groet,

    Denise
    Eneco Webcare
  3. Auteur
    hvw12
    Datum
    Ik ben nog steeds niet teruggebeld
  4. Auteur
    Eneco
    Datum
    Beste heer, mevrouw,

    We doen ons best u zo snel mogelijk hierover te bereiken.

    Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en sluit daarom deze klacht.

    Vriendelijke groet,

    Denise
    Eneco Webcare

Ook een klacht indienen over Eneco?