Klacht Eneco: Eneco komt keer op keer afspraken niet na

Ontevreden klant133815

Al eerder 1,5 kantje gevuld met alle gegevens, die hebben zij inmiddels ontvangen.
Een uitgebreide recentie over Eneco zal nog wel volgen, maar hier eerst even een "samenvatting":
- Bij aansluiten nieuw contract begin juni, heeft klantenservice onjuist de wijziging doorgevoerd. Dit was pas na 1 maand zichtbaar.
- Inmiddels waren de BTW tarieven veranderd, waardoor ik tot mijn verbazing al die tijd tegen ongunstige tarieven terugleverde.
- Onverwachts werd er 310 euro afgeschreven, terwijl mijn zonnepanelen de gasrekening ongeveerd naar 0 compenseerde.
- De klantenservice gaf vervolgens andere lopende tarieven door dan ik via de app kon vinden.

Om in ieder geval niet tegen de ongunstige tarieven terug te leveren, nieuw contract aangevraagd via nieuw klantnummer. Hierdoor was het niet meer mogelijk mijn lopende contracten te bekijken (en dus eneco haar afspraken te kunnen controleren)
- Vervolgens klopte als verwacht de tarieven niet in de afrekening. Hierover een klacht ingediend. (350 euro verschil)
-Klachtenafdeling antwoord niet binnen de opgegeven 5 dagen.

Om overzicht te bewaren electracontract weer overgezet naar oude klantnummer. Waarop de klachtenafdeling eindelijk heeft gereageerd, dat het nu goed zou moeten zijn. Tarieven in de afrekening zou gecompenseerd worden, wat ongeveer 2 weken in beslag zou nemen.
- U kunt wel raden dat deze afspraak niet werd nagekomen. Waarop ik na de derde week, opnieuw contact op neem met de klantenservice (klachtenafhandeling is uiteraard niet telefonisch bereikbaar).

Opnieuw ruim 30 minuten aan de telefoon gehangen, om vervolgens via de klantenservice te horen dat ik mijn meterstanden moet doorsturen via een nieuwe klacht om de eerdere klacht af te kunnen handelen. Deze meterstanden heb ik al bij de afrekening doorgegeven, en de klacht betreft tarieven, niet de meterstanden. (goed dat jullie mij eerst 3 weken lieten wachten!)
Dus maar weer een nieuwe klacht ingediend zoals door klantenservice aanbevolen.
- Uiteraard opnieuw geen respons na de opgegeven 5 werkdagen.

Dus na dag 7 maar weer eens contact gelegd met de klantenservice, die kon mij niet meer vertellen dan dat de klacht nog in behandeling stond.

- Een herstel van de eindafrekening met daarin de juiste tarieven.
Dit wil ik voor 9 september 2022 ontvangen, anders zal ik verdere stappen ondernemen.

- Vanwege de onverwacht lage teruglevertarieven, heb ik hiervoor een nieuw contract afgesloten. Dit contract had lagere teruglevertarieven dan mijn oorspronkelijke contract. Dit mag van mij ook herberekend worden, als compensatie voor de tijd die ik door jullie tekortkomingen heb moeten spenderen om dit te herstellen.

Eneco
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen

Ook een klacht indienen over Eneco?