Klacht Eneco: Eneco komt levering en contract niet na

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 132691
Gebruiker
RB
Datum
2 reacties

Details

De klacht

In 2014 ben ik een 4 jarig contract met Eneco aangegaan omdat je hierbij de slimme thermostaat Toon gratis kreeg. Echter ik woon 4 hoog met de slimme gas meter in de berging geïnstalleerd. Eneco vertelde mij dat dit moest werken.
Na een aantal pogingen van monteurs ontving de thermostaat Toon de gas meter dus niet.
Na telefonisch contact zijn de live updates uit geschakeld, zou ik 200 euro gecrediteerd krijgen op mijn jaar nota en ik Toon kunnen blijven gebruiken als gewone thermostaat.
Dit bedrag bleek niet op mijn nota gecrediteerd te zijn en na contact met Eneco zou ik 100 euro terug kunnen krijgen als ik Toon retour stuur.
Ik ben het hier allerminst mee eens, immers ben ik een 3 jarig contract aan gegaan op basis van de overtuiging van Eneco dat ze mij een werkend systeem zouden leveren.

De oplossing

200 euro compensatie zoals telefonisch overeengekomen met behoud van de Thermostaat of Ik wil Toon terug sturen voor 100 euro compensatie maar dan ook met contract beëindiging zodat ik over kan stappen op een andere energie leverancier

2 reacties

  1. Auteur
    Eneco
    Datum
    Beste heer, mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht waar in u schrijft over Toon. In dit bericht beantwoord ik uw vragen.

    Wat jammer om te lezen dat de Toon niet optimaal functioneert. Toon is een mooi product maar helaas zijn er wel eens technische situaties waarbij de installatie niet goed lukt.

    U geeft in uw bericht aan dat u €200 gecrediteerd zou krijgen, dit is hoogst uitzonderlijk en komt mij niet bekend voor. Het is wel mogelijk een bedrag van €100 gecrediteerd te krijgen als de Toon verwijderd wordt. U kunt ook de Toon als thermostaat blijven gebruiken.

    Ik kan voor u de contracten aanpassen naar variabele contracten, dit helpt u met een eventuele overstap naar een andere leverancier. Dit zouden we natuurlijk erg jammer vinden. In dit geval zal de Toon wel retour moeten komen.

    Ik hoop u zo naar tevredenheid te hebben eïnformeerd en hoor graag van u wat uw keuze zal zijn.

    Met vriendelijke groet,
    Vincent
    Medewerker WebCare



  2. Auteur
    RB
    Datum
    Eneco medewerkers doen toezeggingen via de telefoon die vervolgens niet nagekomen worden:
    -Toon met slimme meter zou werken 3 hoog in appartement;
    -Door niet werkende slimme meter is Toon niet functioneel, ik zou geld retour krijgen en Toon als gewone thermostaat kunnen blijven gebruiken.

    Deze telefonische beloftes kan Eneco niet waarmaken of trekt de verklaring in.
    Ik ga dus van harte opzoek naar een andere energie leverancier.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
RB
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Eneco?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen