Klacht Eneco: Eneco verwerkt mijn aanmelding niet en dupeert mij met hogere kosten bij huidige leverancier.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 361839
Gebruiker
JasperSJ
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Momenteel tevreden klant bij Oxxio, echter door een aflopend contract en veel hogere flexibele nieuwe tarieven besloten om over te stappen naar een andere leverancier. De keuze viel op een contract bij Eneco, die ik via de Consumentenbond heb aangevraagd.

Ik heb na de aanmelding netjes de bevestiging ontvangen. Drie weken later echter verder niets meer ontvangen, ook geen opzegbevestiging van Oxxio. Dus ik dacht dat ik maar eens moest gaan bellen naar Eneco. Wat bleek nou: Eneco heeft na de aanmelding (bevestigd door Eneco) niets meer er mee gedaan. Een technische fout, zoals zij het omschreven.

Het gevolg hiervan is dat ik bijna twee maanden te lang klant zal blijven bij Oxxio die veel hogere tarieven in rekening gaat brengen dan de tarieven die ik bij Eneco zou betalen.

Dit heb ik in het telefoongesprek aangekaart en gevraagd om compensatie. Na minuten wachten kwam het compensatieaanbod: "Ik mag u een beetje zon aanbieden! Ik mag u 15eur korting aanbieden op uw jaarnota!" Dit is natuurlijk een aanbod van niks en jullie begrijpen wel dat ik hiermee niet akkoord ga. De fout ligt bij jullie, Eneco. Door jullie ga ik twee maanden lang te hoge kosten maken. Hoe gaan we dit zo oplossen dat ik geen cent te veel zal betalen?

De oplossing

Ik wil graag het contract waarvoor ik mijzelf heb aangemeld MET compensatie voor de kosten die ik te veel bij Oxxio zal betalen EN een goedmakertje voor het gierige voorstel dat mij is aangeboden nadat ik zelf aan de bel moest trekken dat er iets niet helemaal goed gaat.

2 reacties

  1. Auteur
    Eneco
    Datum
    Beste heer, mevrouw Krijnen,

    Bedankt voor het kenbaar maken van uw klacht. Hieruit begrijp ik dat het afgesloten contract pas twee maanden later van start kan gaan, waardoor u in de tussentijd tegen een hoger tarief uw verbruik afneemt.

    Om uit te zoeken wat hier precies aan vooraf is gegaan en op zoek te gaan naar een passende oplossing, dien ik te beschikken over uw klantgegevens. Kunt u middels een privé-opmerking uw rekeningnummer doorsturen zodat ik deze gegevens kan opvragen?

    Alvast bedankt.

    Vriendelijke groet,

    Denise
    Eneco Webcare
  2. Auteur
    JasperSJ
    Datum
    Er is contact geweest, maar nog geen goede oplossing gevonden. Ik begrijp niet goed waarom ik daar zo lang op moet wachten.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
JasperSJ
Datum
Uiteindelijke oplossing
Contract alsnog afsluiten en daarna wachten tot er een goedmaker komt. Echter ben ik mij bewust van de 14 dagen bedenktijd; ik heb na 10 dagen het contract laten ontbinden omdat ik nog niets had gehoord.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Eneco?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen