Opgelost door Eneco: Eneco vordert (deel) welkomstcadeau terug na einde contract.

Goedendag,

Op 25 november 2015 ben ik klant geworden bij Eneco voor levering van gas en elektra (Eneco Voordeel Vast 1 jaar). Hierbij heb ik een welkomstcadeau gekregen in de vorm van een geldbedrag van 2 x 95 euro. Het contract had een looptijd tot 1 oktober 2016.

Na uitdienen van deze overeenkomst ben ik per 2 oktober 2016 overgestapt naar een andere energieleverancier. Inmiddels heb ik de jaarrekening van Eneco ontvangen. Hierin zie ik dat Eneco 2 maal 50 euro terugvordert (correctie korting nieuw contract).

Uit telefonische navraag op 4 oktober 2016 bij Eneco blijkt dat het bedrag wordt teruggevorderd omdat ik als klant vertrek bij Eneco. Tijdens dit telefoongesprek heb ik kenbaar gemaakt dat ik het niet eens ben met deze terugvordering. Ik heb mij immers netjes gehouden aan de einddatum van het contract, te weten 1 oktober 2016. Deze datum staat volgens mijn nieuwe energieleverancier ook als einddatum vermeld in het Contract Einde Register.

Mijn verzoek aan Eneco is om af te zien van de terugvordering van 2 x 50 euro.

Eneco
    Beste heer Spataro,

Allereerst hartelijk bedankt voor uw bericht. Aan de hand van uw klantnummer heb ik uw klacht direct onderzocht. Onder kopje 4 van de eindnota 'Overige producten en diensten van Eneco', zie ik inderdaad terug dat wij 100 euro van uw welkomstkorting terugvorderen.

Ten onrechte omdat u inderdaad ná de einddatum van het contract, 1 oktober 2016, bent overgestapt. Namelijk per 2 oktober 2016. Gezien de overstapdatum verder ligt dan de einddatum van het contract, staan wij niet in ons recht deze korting deels terug te vorderen.

Op 4 oktober 2016 hebben wij echter twee creditnota's verstuurd á 50 euro per stuk. Deze worden weer in mindering gebracht op de eindnota waardoor u per saldo de volledige korting van 190 euro heeft ontvangen. Ik kan me voorstellen dat dit qua duidelijkheid te wensen overlaat maar het komt erop neer dat de incasso van de eindnota op 18 oktober 2016 57,59 euro bedraagt. De creditnota's van 4 oktober 2016 worden weg gestreept tegen de terugvordering zoals te lezen op de eindnota.

Ik hoop dat één en ander zo is opgehelderd en bij onduidelijkheden vraag ik u deze vooral nog kenbaar te maken.

Rodney
    Eneco Webcare
    marco73nl
    Dank voor de snelle reactie.

marco73nl

Ook een klacht indienen over Eneco?