Klacht Eneco: Eneco weigert boete te vergoeden,ondanks dat dat beloofd is.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 404990
Gebruiker
Ocenenelpg
Datum
7 reacties

Details

De klacht

op 19 juli ben ik benaderd door Nederlands energie collectief zou dus per 1 sept overstappen.
Had 14 dagen bedenktijd.
Op 15 aug werd ik benaderd door particulier garant die hebben ondanks dat ik vertelde dat ik per 1 sept over zou stappen en dat de bedenktijd voorbij was van Nederlands energie collectief mij overgehaald om terug te gaan naar Eneco en vertelde mij dat Eneco de boete zou betalen.
Helaas ben ik nu al vanaf 22 aug bezig de boete terug te krijgen maar ze weigeren het terug te betalen.
Gisteren nog contact gehad met particulier garant die vertelde dat Eneco toch echt de boete terug moet vergoeden.
Weet niet goed hoe het verder moet waar haal ik mijn recht?

De oplossing

Die boete vergoeden zoals beloofd,anders was ik toch nooit terug gegaan naar eneco

7 reacties

  1. Auteur
    Eneco
    Datum
    Beste heer, mevrouw,

    Ik heb uw bericht over de opzegvergoeding gelezen. Hieruit maak ik op dat u van mening bent dat u recht heeft op vergoeding van de boete van uw vorige energieleverancier.

    Graag kijk ik voor u na of u inderdaad voor vergoeding in aanmerking komt. Wilt u uw klacht aanvullen met uw klantnummer, zodat ik uw klacht inhoudelijk in behandeling kan nemen? Ik zie uw aanvulling graag tegemoet.

    Alvast bedankt.

    Met vriendelijke groet,

    Kelly,
    Eneco Webcare

  2. Auteur
    Ocenenelpg
    Datum
    Mijn klantnummer is 41220112
  3. Auteur
    Ocenenelpg
    Datum
    Klantnummer 41220112-1
  4. Auteur
    Eneco
    Datum
    Bedankt voor het doorgeven van uw klantnummer. U heeft uw klantnummer nu in een reactie geplaatst waardoor deze ook zichtbaar is voor anderen. Ik raad u aan, wanneer mogelijk, de reactie aan te passen of te verwijderen. U kunt uw klantnummer bij de contactgegevens vermelden. Deze zijn alleen zichtbaar voor ons.

    Ik heb de kwestie inhoudelijk voor u onderzocht. Ik begrijp uit uw eerdere e-mails aan ons dat u een boete heeft ontvangen van NLE omdat u zich daar onlangs aangemeld heeft maar buiten de annuleringstermijn heeft opgezegd. De boete die ze hiervoor bij u in rekening brengen, vergoeden wij niet. Zij hebben u namelijk in werkelijkheid geen moment van ons overgenomen. Met andere woorden, u bent ononderbroken klant bij ons vanaf 25 oktober 2018.

    Wanneer de levering bij ons daadwerkelijk gestopt was en u kwam daarna weer terug naar ons, dan had u onder bepaalde voorwaarden wel in aanmerking gekomen voor een boetevergoeding. Van deze situatie is echter geen sprake.

    Ik raad u aan om met NLE contact op te nemen over de berekende kosten. Volgens ons oordeel hebben zij de kosten onterecht aan u berekend omdat er geen daadwerkelijke overstap heeft plaatsgevonden.

    Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Kelly,
    Eneco Webcare
  5. Auteur
    Ocenenelpg
    Datum
    Nou zo gaan we voort met de mensen om je wordt bedonderd door al die mooie telefoonpraatjes ze kunnen alles beloven maar ondertussen bedonderen ze je.
    Particulier garant blijft volhouden dat Eneco die boete moet vergoeden
    Eneco blijft volhouden dat de Nederlandse energie collectief die boete terug moet betalen
    Nederlandse energie collectief die blijft zeggen dat Eneco die boete moet vergoeden
    Zo kunnen ze iedereen voorliegen en bedonderen als klant ben je de dupe
    Zou verboden moeten worden zulk soort praktijken.
  6. Auteur
    Ocenenelpg
    Datum
    Ik blijf van mening dat jullie met particulier garant samen met een oplossing moeten komen,kan toch niet zo zijn dat de consument daar de dupe van is.
    Dit zijn oneerlijke handelspraktijken zo ga je niet met mensen om.
  7. Auteur
    Eneco
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste mevrouw Verhoeven,

    Dank voor uw reactie. Ik begrijp dat u liever ziet dat wij dit voor u oplossen.

    Zoals eerder toegelicht vergoeden we geen kosten die volgens ons onterecht bij u in rekening worden gebracht. U bent namelijk nooit klant geworden van NLE. Het spijt ons wel dat hierover eerder geen juiste informatie aan u gegeven is.

    Mijn advies is om u te wenden tot NLE om hierover duidelijkheid te krijgen.

    Met vriendelijke groet,

    Kelly
    Eneco Webcare

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Ocenenelpg
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Eneco?