Klacht Eneco: Eneco werkt niet mee aan onderzoek absurt hoog energieverbruik

C.C. van den Eshof

Begin december ben ik overgestapt naar een andere energieleverancier. Eneco was gedurende 2018 mijn energieleverancier en ik kreeg de jaarnota. Groot was mijn schrik! Niet alleen dat ik EUR 700 moest bijbetalen. Maar meer dat mijn jaarverbruik was verdubbeld! Ik heb natuurlijk contact opgenomen met Eneco klantenservice, maar de dat helpdeskmedewerker kon mijn niet helpen. Ik snap, dat ik zelf moet letten op oude koelkasten, spaarlampen ed. maar een verdubbeling naar 11.000 Kwh per jaar voor een gezin met 3 kinderen is zelfs dan teveel! De dame van de helpdesk raadde mijn aan Stedin te bellen, om dat ik ook een vraag had over de tenaamstelling op de nota Daar staat op Lekdijk west 9 PERSGEMAAL. Er staat een persgemaal voor de riolering op mijn perceel, maar dat is van de gemeente. Eneco kan mij daarmee niet helpen. Toen ik vervolgens Stedin belde waren zij not amused, omdat het niet de bedoeling is dat consumenten Stedin bellen. De bedoeling is dat Eneco een dispuut aanvraagt met Stedin via de zogenaamde ondernemersdesk. Dit heb ik Eneco gemeld per Messenger. Vanaf dat moment word ik aan het lijntje gehouden. Zij horen nog steeds niks van Stedin en de laatste weken hoor ik helemaal niks meer.
Gezien mijn historisch gebruik op dit adres waar ik al jaren woon en waar wij zelf steeds meer proberen zuiniger te leven is het godsonmogelijk dat je van een verbruik van gemiddeld 6000 Kwh per jaar (wat toch al stevig is) naar 11.000 schiet. Dat krijg ik met 6 lekkende waterbedden, een vijverpomp en 10 koelkastdeuren die open staan niet voor elkaar. Het is toch niet raar dat ik wil weten wat hier gaande is? Wat is die toevoeging PERSGEMAAL op mijn eindafrekening?
Ik kan één ding verzinnen. Ik ben vorig jaar overgestapt naar KPN als internetprovider. KPN maakt, om mijn internetsnelheid te verhogen in het buitengebied, gebruik van de telefoonkabel van het persgemaal. Zou het kunnen zijn dat daarmee ook op de één of andere manier iets is gecombineerd met de stroom??

Ik zou graag zien, dat Eneco erkent dat het stroomverbruik echt absurt hoog is voor een gezin (zonder wietplantage) en mij wil helpen met het onderzoek hoe dit kan en met name die toevoeging PERSGEMAAL op mijn eindnota!

Eneco
    Beste heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht.

Ik heb uw klacht goed bekeken en de acties van mijn collega's nagegaan.
    Het is mij momenteel niet duidelijk waarom u hier geen vervolg over hebt gehad.

Dit ga ik nu voor u na en ik kom hier zo snel mogelijk op terug.

Vincent
    Eneco Webcare
    C.C. van den Eshof
    Beste Vincent, dat heb ik vaker gehoord, maar voorlopig ga ik ervan uit, dat ik inderdaad z.s.m. iets ga horen!
    C.C. van den Eshof
    Beste Vincent, omdat mijn klacht dreigt te verlopen hierbij nogmaals het verzoek z.s.m. te reageren!
    C.C. van den Eshof
    De klacht dreigt weer bijna te verlopen. Eneco bewijst de kop boven mijn klacht: het is oorverdovend stil!!
    Eneco
    Beste heer, mevrouw,

Mijn excuses voor de late reactie.

Vandaag heb ik de bevestiging van de behandelaar dat hier vervolg aan is gegeven.
    Er is vandaag nog een terugkoppeling aan u gegeven.

Ik blijf ingelicht over de gang van zaken en ik verneem graag van u als dit niet naar wens verloopt.

Vincent
    Eneco Webcare

Ook een klacht indienen over Eneco?