Klacht Eneco: Eneco zegt dat we de afgelopen 9 maanden 6 keer meer warmte hebben verbruikt dan in 2018-2019.

sokolova

Hieruit blijkt dat we in de periode van 05-06-2019 tot 05-03-2020 ruim 93 m3 hebben verbruikt, wat bijna 6 keer zoveel is als de afgelopen twee jaar. Voor de zomermaanden (juni – oktober), toen de verwarming was uitgeschakeld, blijken we ruim 64 m3 te hebben verbruikt, wat meer de 10 keer zoveel was als de twee voorgaande jaren. Voor de herfst-wintermaanden (oktober – januari) hebben we 21,9 m3 verbruikt. Dit is 3,5 keer meer dan de afgelopen 2 jaar. Dit is op zich al veel, maar in deze periode zijn we ook nog eens twee maanden naar het buitenland geweest en heeft de verwarming niet aangestaan. Ook voor de laatste periode is ons verbruik aanzienlijk hoger dan de twee jaren hiervoor.

Bovenstaande lijkt ons niet logisch en we denken dus dat er iets fout moet zijn gegaan. Waarschijnlijk is de meter defect en we willen jullie vragen om dit te komen onderzoeken.

Wij vragen een keuring door een van de monteurs van Eneco Warmte & Koude die werkzaam zijn in het team van Mark Datema, Manager Team Service & Onderhoud.

Eneco
    Beste mevrouw, heer Sokolova,

Bedankt voor uw reactie. Ik kan mij voorstellen dat u duidelijkheid wilt over uw verbruik. U denkt dat uw meter kapot is en u wilt dat een van onze monteurs hier naar komt kijken.

Wanneer ik kijk bij uw postcode, kom ik uit op een zakelijke aansluiting. Klopt dit? Heeft u voor mij misschien een klantnummer?

Verder is het op dit moment vanwege de Corona crisis nog niet mogelijk om de meter te onderzoeken. Wanneer dit precies weer mogelijk is, is op dit moment niet bekend.

Ik zie uw reactie tegemoet,

Adrie
    Webcare

Beste Anrie,

Klantnummer: 40578091-1
    Notanummer: 759868511
    Vervaldatum: 21 april 2020

De klacht betreft ons vorige adres (postcode 3511MP, huis 555). Dit was geen zakelijk adres. Het verbruik dat uw meter laat zien is 93GJ voor 9 maanden vanaf een appartement van 80m2 met 2 bewoners. We hebben meer dan 2800 eur in rekening gebracht voor verwarming in 9 maanden.
    Eneco
    Beste mevrouw, heer Sokolova,

Bedankt voor uw reactie en het doorgeven van uw klantnummer. Ik kan mij voorstellen dat u bent geschrokken van de eindnota voor het adres Arthur van Schendelstraat 555 te Utrecht. Wat mij opvalt is dat de standen op uw jaarnota van 2017-2018 en 2018-2019 berekende standen zijn en geen werkelijke. Ook de standen op uw eindnota zijn berekende standen.

De enige werkelijke stand die wij hebben is van 14 oktober 2019. Deze is ogenomen door een medewerker van het meetbedrijf (stand 229,000). Het blijkt dat we op voorgaande jaarnota's te weinig verbruik bij u in rekening hebben gebracht.

U vraagt om dit te onderzoeken en iemand langs te sturen. Vanwege het Corona virus is dit niet mogelijk. Ook woont u niet meer op dit adres zodat het ook niet mogelijk is om zomaar iemand langs te sturen.

Het totaalverbruik van 2 juni 2017 tot 6 maart 2020 is 130,92 GJ wat neerkomt op een jaarverbruik van +/- 45 GJ. Verder is uw termijnbedrag te laag geweest en niet voldoende geweest om uw verbruik te dekken.

Ik vertrouw erop dat ik u hiermee voldoende heb geïnformeerd.

Adrie
    Eneco Webcare

sokolova
We hebben een specialist uit de branche geraadpleegd en kregen de verwachting dat dit verbruik niet mogelijk is. We eisen een keuring. De verhuurder van ons vorige appartement is geïnformeerd en gaat ermee akkoord dat de meter wordt gecontroleerd. We hebben geen informatie nodig, maar een inspectie. Als dat niet mogelijk is tijdens Corona, laat ons dan weten wanneer dit mogelijk is. Anders zullen we juridische stappen ondernemen.

Ook een klacht indienen over Eneco?