Klacht Eneco: Eneco zegt dat we de afgelopen 9 maanden 6 keer meer warmte hebben verbruikt dan in 2018-2019.
Details
De klacht
Hieruit blijkt dat we in de periode van 05-06-2019 tot 05-03-2020 ruim 93 m3 hebben verbruikt, wat bijna 6 keer zoveel is als de afgelopen twee jaar. Voor de zomermaanden (juni – oktober), toen de verwarming was uitgeschakeld, blijken we ruim 64 m3 te hebben verbruikt, wat meer de 10 keer zoveel was als de twee voorgaande jaren. Voor de herfst-wintermaanden (oktober – januari) hebben we 21,9 m3 verbruikt. Dit is 3,5 keer meer dan de afgelopen 2 jaar. Dit is op zich al veel, maar in deze periode zijn we ook nog eens twee maanden naar het buitenland geweest en heeft de verwarming niet aangestaan. Ook voor de laatste periode is ons verbruik aanzienlijk hoger dan de twee jaren hiervoor.Bovenstaande lijkt ons niet logisch en we denken dus dat er iets fout moet zijn gegaan. Waarschijnlijk is de meter defect en we willen jullie vragen om dit te komen onderzoeken.
De oplossing
Wij vragen een keuring door een van de monteurs van Eneco Warmte & Koude die werkzaam zijn in het team van Mark Datema, Manager Team Service & Onderhoud.Uiteindelijke oplossing
- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.