Klacht Eneco: Eneco...Jarenlang veel te veel gas moeten betalen, terwijl dit niet door mij opgegeven was

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 40248
Gebruiker
Gjs1987
Datum
14 reacties

Details

De klacht

Vanaf 2010 ben ik klant bij eneco, daar ik het hele huis moest verbouwen, heb ik zelf mn gasmeter dichtgezet,
Elk jaareinde heb ik mn meterstanden doorgegeven, en alleen het laatste jaar heb ik +- 800 m3 gas verbruikt,
In 2011 heb ik 2700 m3 af moeten rekenen,
In 2012 2975 m3,
In 2013 2746
Daar mijn verbruik 800 is, snap ik niet waar die hoge getallen vandaan komen, zeker niet als ik zelf mn meterstand doorgeef,

Dit betekent dus ook dat veel geld terug krijg, maar eneco heeft niet zo veel haast om met mij contact op tenemen, heb ook al via klachtenformulier gereageerd, maar daar krijg ik ook geen reactie op,

Ik hoop dat eneco voor mij uitrekent wat ik teveel betaald heb, en dat ze dat geld snel terug geven.

De oplossing

Geld terug + compensatie.

14 reacties

  1. Auteur
    Eneco
    Datum
    Geachte heer Spuijbroek, hartelijk bedankt voor uw bericht. U geeft aan dat het gasverbruik in het verleden niet kan kloppen. Als dat het geval is, kan ik mij uw onvrede goed voorstellen. Zijn het wel werkelijke standen die u steeds heeft doorgeven? Is er een defect aan de meter geconstateerd? Ik neem uw klacht in ieder geval in behandeling en kijk het voor u na. Ik ga spoedig contact met u opnemen.Met vriendelijke groet,Martijn, Eneco Webcare
  2. Auteur
    Gjs1987
    Datum
    Ik heb jaarlijks mijn verbruik doorgegeven, maar dat was 2 jaar achterelkaar'0' , dit omdat ik daadwerkelijk geen gas gebruikt heb tot een halfjaar geleden, de meter werkt gewoon., want nu heb ik wel verbruikt, ook al word dat door eneco fors verhoogt.
  3. Auteur
    Eneco
    Datum
    Geachte heer,Ik ben een onderzoek gestart naar de standen. Zodra ik meer duidelijkheid heb, kom ik er bij u op terug. Met vriendelijke groet,Martijn, Eneco Webcare
  4. Auteur
    Eneco
    Datum
    Geachte heer Spijbroek,Ik heb inmiddels een verzoek ingediend bij uw netbeheerder om de gasstand uit 2011 en 2012 aan te passen en het verbruik op 0 te zetten. Zodra ik een antwoord heb, laat ik het u uiteraard weten.Met vriendelijke groet,Martijn, Eneco Webcare
  5. Auteur
    Gjs1987
    Datum
    ok, dat is mooi maar toch verwacht ik nog uitleg bij eneco vandaan, ook heb ik bij 3 klachten die ik ingediend heb, aangegeven dat ik per mail of telefoon contact zou willen hebben om opheldering, hier word totaal niet op gereageerd, dit komt bij mij over alsof de lastige klachten niet behandeld worden.
  6. Auteur
    Eneco
    Datum
    We nemen uw klacht juist heel serieus, dat ik ook de reden dat ik direct een verzoek tot het aanpassen van de standen heb ingediend. We wachten nog op goedkeuring van de netbeheerder. Ik heb u ook reeds tweemaal gebeld, maar kon u niet bereiken, Hierop heb ik uw voicemail ingesproken. Ik zal vanmiddag een nieuwe poging wagen.Mvg,Martijn, Eneco webcare
  7. Auteur
    Gjs1987
    Datum
    Martijn,is er al duidelijkheid/reactie van de netbeheerder?
  8. Auteur
    Eneco
    Datum
    Beste heer Spuijbroek,We hebben nog geen reactie ontvangen. Over het algemeen gaat er een aantal weken overheen voordat het goedgekeurd is. Ik blijft het voor u in de gaten houden. Zodra ik meer weet, stel ik u uiteraard op de hoogte.Met vriendelijke groet,Martijn, Eneco
  9. Auteur
    Gjs1987
    Datum
    Hoi Martijn,inmiddels heb ik nog geen bericht gehad van de netbeheerder zoals je telefonisch melde aan mij,
  10. Auteur
    Eneco
    Datum
    Beste heer Spuijbroek, als u doelt op eventuele compensatie, neemt de netbeheerder niet zelf contact met u op. Ik heb ook verder geen direct contact met hen. U dient eventueel zelf uw netbeheerder te benaderen. Succes. Met vriendelijke groet,Martijn van der Vlist
    Eneco
  11. Auteur
    Gjs1987
    Datum
    ok, dit vind ik erg vreemd omdat tijdens ons eerste telefoongesprek u zelf aangaf,dat zodra het goedgekeurd was, we verder konden kijken naar eventuele compensatie oid.
  12. Auteur
    Gjs1987
    Datum
    Beste, zojuist met stedin contact gehad, deze partij verwees mij voor compensatie naar ENECO, daar het probleem bij ENECO ligt. graag zou ik een reactie krijgen hoe ik dit kan regelen.
  13. Auteur
    Eneco
    Datum
    Geachte heer Spuijbroek,Ik ga het een en ander voor u uitzoeken en kom er zo spoedig mogelijk bij u op terug.Met vriendelijke groet,Martijn, Eneco
  14. Auteur
    Gjs1987
    Datum
    uiteindelijk is alles verrekend en een beetje gecompenseerd, erg jammer dat het erg stroef liep en ik er zoveel energie heb in moeten steken.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Gjs1987
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Eneco?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen