Opgelost door Eneco: Energie verbruik wel betrouwbaar gemeten?

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 39345
Gebruiker
Gioia
Datum
6 reacties

Details

De klacht

Onlangs de jaarnota ontvangen. We moeten heel veel bijbetalen. Maar het verbruik is niet drastisch extra. Wij wilden een onafhankelijk meter onderzoek door Stedin ( de plaatser van de meters) . Wij worden van het kastje naar de muur gestuurd en ook zeer onbeleefd te woord gestaan door Eneco klantenservice. Wij zijn erg verbolgen onder deze gang van zaken. Zoveel betalen! Onbegrijpelijk.

De oplossing

Onafhankelijk onderzoek door Stedin en/of Eneco op kosten van de leverancier.

6 reacties

  1. Auteur
    Eneco
    Datum
    Geachte heer, mevrouw,Ik heb uw klacht ook gelezen op Klacht.nl. Ik zie dat ik inmiddels uw gegevens heb. Het is natuurlijk zeer vervelend dat u van het kastje naar de muur gestuurd wordt, dat is vanzelfsprekend niet de bedoeling. Ik ga het nakijken voor u en kom er zsm bij u op terug.Met vriendelijke groet,
    Martijn, Eneco Webcare
  2. Auteur
    Gioia
    Datum
    Beste Eneco, wij wachten jullie oplossing af.
    Wij willen graag de meters laten nakijken alsmede
    dat deze geijkt worden.
  3. Auteur
    Eneco
    Datum
    Ik neem spoedig contact met u op. Ik wijs u er overigens al wel op dat ik een ijking in eerste instantie niet zou aanraden omdat, wanneer blijkt dat de meters naar behoren werken, deze kosten voor uw rekening komen. Over het algemeen schuilt een oververbruik ook niet in een defect aan de meters, maar heeft het een andere oorzaak. U hoor van mij. Alvast bedankt voor uw geduld.Met vriendelijke groet,
    Martijn, Eneco Webcare
  4. Auteur
    Gioia
    Datum
    Beste heer,
    wij gaan geen extra kosten maken, we willen dit graag opgelost zien, wij zien uw reactie graag tegemoet.
  5. Auteur
    Eneco
    Datum
    Geachte mevrouw,Naar aanleiding van ons gesprek op dinsdag 05-11-2013 stuur ik nog onderstaand bericht. Ik heb u uitgelegd dat, wanneer u twijfelt aan een juiste registratie van uw verbruik, zeker op het gebied van de configuratie, u bij uw netbeheerder dient te zijn. Ik begrijp uw gevoel dat er een verantwoordelijkheid bij ons ligt; we kunnen echter zonder rapport en/of bevinding van uw netbeheerder niet constateren of de registratie op uw dag- en nachtmeter niet goed werkt. Ik hoop desalniettemin dat u snel tot een oplossing komt met uw netbeheerder. Als u nog vragen heeft, stelt u ze dan gerust op het door mij aan u verstrekte telefoonnummer. Met vriendelijke groet,
    Martijn, Eneco Webcare
  6. Auteur
    Gioia
    Datum
    Telefonisch contact gehad met Dhr. Van der V. ( manager klachtenafhandeling van Eneco). We moeten bij Stedin de klacht indienen. In het verleden hebben wij dit ook gedaan, en er kwam toen niemand.Zij gaven toen aan ( Stedin dus...) dat we bij Eneco moesten zijn. Kortom: kastje naar muur. Wij kregen van deze manager wel zijn rechtstreekse nummer voor het geval er in de toekomst iets zou zijn. Dat is zeer te waarderen.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Gioia
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Eneco?