Klacht Eneco: Energiemeter lijkt defect

arnow

Sinds september 2014 zijn wij bezig om bijgaande klacht afgehandeld te krijgen.
Op 25 november 2014 heeft een monteur van Eneco de meter bekeken.
De monteur heeft aangegeven "dat er ca. 30 GJ verrekend moest worden". Wat dit precies betekent weten we tot op de dag van vandaag niet.
Op 7 januari en 26 januari 2015 heb ik zelf weer telefonisch contact opgenomen. Het hele verhaal nogmaals uitgelegd. De eerste keer kreeg ik te horen dat de klacht op afgehandeld stond. De medewerker kon niets ondernemen, omdat het om een klacht gaat die in behandeling is bij mevrouw Bihari. Doorverbinden lukte niet, dus ik zou teruggebeld worden. Dat antwoord kreeg ik ook de tweede keer weer.
Op 5 februari 2015 heb ik het hele verhaal nog maar eens per mail naar de Klantenservice van Eneco gestuurd met het verzoek om de kwestie af te handelen. In de ontvangstbevestiging zegt Eneco ernaar te streven binnen vijf werkdagen te reageren. Dat is dus niet helemaal gelukt, zullen we maar denken.

Ik vraag u nu om ervoor te zorgen dat ik (Ad Weimar, contactpersoon voor mevrouw van Dommelen) binnen één week wel een reactie van Eneco op de gehele situatie krijg en hoe hier verder mee omgegaan gaat worden.
- Wat zijn de bevindingen van de monteur die in november 2014 langs geweest is?
- Wat is er met deze gegevens gedaan?
- Wat gaat er in de toekomst gebeuren?
- Wat kan mevrouw van Dommelen verwachten?

Eneco
    Beste heer Weimar, Dank voor het delen van uw klacht. Vervelend om te lezen dat u al zo'n lange tijd op duidelijkheid wacht. Ik heb uw klacht in behandeling genomen. Ik zie dat mijn collega, mevrouw Bihari, u op 1 december 2014 per e-mail heeft geinformeerd over het monteursbezoek. Er is geconcludeerd dat de warmtemeter naar behoren functioneert. Ook is uitgelegd in deze e-mail dat het warmteverbruik vorig jaar te laag geschat is, waardoor er afgelopen periode een naheffing is ontstaan. Zij schreef daarover:"Geen correctie
    Concreet betekent dit, dat u vorig jaar 142-128=14 14 GJ te weinig heeft betaald. Dit verbruik betaalt u dus op de afrekening van 11-09-2014 alsnog. Een correctie is niet van toepassing. Het gaat puur om verbruik dat we nu in rekening brengen, omdat we vorig jaar niet wisten, dat u meer had verbruikt dat onze schatting."en:"Termijnbedrag
    Aan de hand van het gemiddelde jaarverbruik van de afgelopen 2 jaar, hebben we uw termijnbedrag vanaf december 2014 herberekend naar 97 euro. Het maandelijks te factureren bedrag wordt daardoor in plaats van 133,24 euro, 130,24 euro. Ik laat , nu er geen correctie komt, de bestaande betalingsregeling in stand. Via uw Mijn Eneco kunt u uiteraard uw termijnbedrag zelf weer aanpassen."Er vindt dus geen correctie of verrekening plaats. Wij beschouwen uw klacht hiermee als afgehandeld. Als u toch nog vragen heeft, laat u dat dan gerust weten. Met vriendelijke groet, Kelly, medewerkster Eneco
    Beste Kelly,
    Een e-mail van mevrouw Bihari van 1 december 2014 is mij onbekend. Bovendien vind ik het vreemd dat geen van uw collega’s me eerder gewezen heeft op de betreffende e-mail. Ik ontvang deze mail daarom graag (nogmaals). Door de reactie van uw collega's in januari 2015, zet ik namelijk steeds meer vraagtekens bij de energiemeter.
    Van september 2014 tot week 4 -2015 (20 weken) geeft de meter alweer 23 Gj aan, terwijl tweepersoonshuishoudens een jaarverbruik 29,6-38,4 hebben.
    Eneco
    Beste heer Weimar, Ik heb de e-mail van mijn collega zojuist naar u verstuurd. Waarom deze door andere collega's over het hoofd gezien is, is mij niet bekend. Ik hoop dat de e-mail alsnog voor opheldering bij u zorgt. Een verbruik van 23 GJ in een winterperiode is niet alarmerend. Het ligt ook in lijn met uw jaarlijkse gemiddelde van 40 GJ. Wij zien geen enkele reden om aan te nemen dat de warmtemeter niet goed werkt. Ik hoop u hiermee een duidelijke reactie te hebben gegeven. Met vriendelijke groet, Kelly, medewerkster Eneco
    arnow
    Ik ben in afwachting van gegevens van de buren. Eerste indruk is dat deze behoorlijk minder verbruikt hebben dit half jaar. Dit terwijl dit ook nog eens 2 persoon huishoudens zijn. Ook is er rechtstreeks contact geweest vanuit Eneco maar wacht ik op een terugbel actie na mijn telefoontje dd.3 maart. Eneco stelt dat het heel normaal is dat er 40 GJ wordt gebruikt in 1 jaar baart mij zorgen omdat de meter nu op 233.501 staat en er dus vanaf september 2014 tot heden al 33 GJ is gebruikt.
    Ad Weima

arnow

Ook een klacht indienen over Eneco?