Klacht Eneco: Er is sprake van misleiding en de mondelinge afspraken worden niet nagekomen.

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 461214
Gebruiker
. 172398303
Datum
3 reacties

Details

Klacht

De klacht is dat wij, in goed vertrouwen overgestapt zijn naar een andere energieleverancier. Er wordt gebruik gemaakt van een aantal jonge mensen die een goed verkooppraatje kunnen houden en je kunnen overtuigen dat de energieleveraar veel gunstiger voor ons zou zijn. Deze medewerker die in naam van de Enecoeen jaarnota hebben gekregen waarin wij een nacalculatie hebben gekregen van 1500 euro.

Gewenste oplossing

Ik wil dat het bedrijf transparant werkt. Natuurlijk hebben wij als klant ook onze verplichting. Maar op het moment dat je thuis wordt 'overvallen' door een medewerker die zeer overtuigend te werk gaat en ons verzekert dat hij de overstap van de ene leverancier naar de andere leverancier begeleidt. Dan mag ik toch aannemen dat dit goed gebeurt? En dat ik niet na een jaar een naheffing krijg van 1500 euro en dat wordt dan de 15e van de rekening gehaald. Wij moeten net als ieder ander hard werken voor ons geld. Maar als wij dit hadden eerder hadden geweten, dan waren wij NOOIT overgestapt naar de Eneco.
Ik heb dus al contact opgenomen met de klantenservice en ik werd hier heel vriendelijk behandeld. De medewerker gaf ons als reden op dat wij ons digitaal hadden aangemeld bij de ENECO. Nu heb ik dit aan mijn partner gevraagd en die gaf aan dat die medewerker die Eneco verkocht aan de deur dit allemaal zou regelen. Hij heeft ons dus flink in de nesten geholpen. Graag een tegemoetkoming!
Geboden oplossing
Er is ons gevraagd of wij meterstanden van de vorige leverancier kunnen aanleveren. We zijn nog bezig om die gegevens te achterhalen. Hopelijk komen we eruit, want we betalen nu 100% meer bij Eneco. Dus nog op dit moment niets nog opgelost.
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

3 reacties

  1. Auteur
    Eneco
    Datum
    Beste heer, mevrouw Martina,

    Ik begrijp dat u bent geschrokken van uw hoge jaarnota na uw overstap. Graag kijk ik met u mee naar uw jaarnota zodat we kunnen controleren of uw jaarnota gebaseerd is op werkelijke meterstanden en verbruiken. Kunt u uw klantnummer vermelden in een privébericht?

    Met vriendelijke groeten,

    Eneco Webcare
  2. Auteur
    . 172398303
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
  3. Auteur
    Eneco
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Dit is onze laatste reactie
    Deze reactie is verborgen

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Eneco?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen