Klacht Eneco: Geen betalingsregeling kunnen treffen en nu dreiging met afsluiting

# 119872
Souad

Ik heb vanwege omstandigheden niet alle facturen kunnen betalen en ik heb netjes gebeld of ik een regeling kan treffen maar de deur wordt letterlijk dichtgesmeten in je gezicht. Dat is niet mogelijk en je moet het maar uitzoeken. Eneco heeft de overeenkomst nu eenzijdig verbroken en stedin dreigt met afsluiting. Ik heb eneco gebeld ik heb aangegeven dat ik de achterstand van 210 euro meteen kan betalen nu maar ik heb geen geld om nog een waarborg te betalen. Ik heb gesmeekt om een coulanceregeling en om die waarborg te laten zitten en me weer in te schrijven als klant maat weer wordt de deur in je gezicht gesmeten. Ik had een hoge pet op van eneco voordat ik klant werd maar dat jullie zo omgaan met mensen als ze in moeilijkheden zitten dat had ik niet verwacht!

Ik smeek u om mij te helpen en coulance te zijn, want ik kan geen waarborg betalen en ik moet me weer met spoed aanmelden bij een leverancier. Ik beloof u d at ik voortaan mijn facturen netjes betaal. Help mij aub.

De achterstand betalen en voor de kosten van de eindafrekening een regeling treffen. De meting klopt niet want stedin gaf al aan dat de meter niet de juiste standen doorgeeft dus er klopt zoiezo niks van die 1047 kubbeke meter die in rekening is gebracht voor gas dat kan stedin daarna bekijken en onderzoeken maar ik moet met spoed weer als klanten worden aangemeld. Ik zit met mijn handen in het haar en ik smeek u om mij te helpen

Eneco
    Beste meneer, mevrouw,

Helaas kan ik er niets ander van maken dan wat u is medegedeeld aan de telefoon gisteren. We kunnen u weer aanmelden als klant wanneer u het openstaande saldo voldoet en een waarborg betaald. Het contract is al beëindigd en kan alleen weer opgestart worden wanneer aan deze voorwaarden wordt voldaan.

Ik adviseer u wel om Stedin te vragen zo snel mogelijk een oplossing te vinden, en het aangepaste verbruik aan ons door te geven. Eventueel wanneer u zelf wel de stand kan aflezen wil ik u vragen daar een foto van te maken en naar webcare@eneco.com te sturen dan sturen wij deze door naar Stedin voor u.

Ik vertrouw erop uw hiermee naar behoren te hebben geïnformeerd.

Folkert, Eneco
    Souad
    ik zal een foto maken, maar ik kan de waarborg niet betalen. sowieso niet in 1 keer dus ik ben niet geholpen. Als jullie een klant een helpende hand toesteken, dan hebben jullie jaren profijt van zo'n klant want iedereen heeft een periode dat het financieel tegenzit en probeer je eens in te denken hoe een klant zich voelt in plaats van commercieel bezig te zijn. Heel de familie zit bij eneco en ze zijn teleurgesteld in jullie manier van omgaan met klanten. u bent straks meerdere klanten kwijt
    Eneco
    Beste meneer,

Het spijt me om dat te horen, we blijven bij ons standpunt. Wel help ik u graag verder omdat u niet goed afgerekend bent, ik heb nog geen foto mogen ontvangen.

Groet,

Folkert, Eneco

Ook een klacht indienen over Eneco?