Klacht Eneco: Geen gevolg geven aan doorgegeven wijziging

Klachtnummer
# 143276
Gebruiker
J.J. Meedendorp
Datum
5 reacties

Details

De klacht

Via "mijn eneco" op 11-02-2015 en 11-10-2015 doorgegeven en bevestigde aanpassing van maandbedrag is niet doorgevoerd.
Klachtenformulier op 12-12-2015 en 13-12-2015 ingevuld.
Geen respons, verzendbevestiging van formulier, of ontvangsbevestiging via e-mail of iets dergelijks.
Heb de laatste automatische afschrijving gestorneerd.

De oplossing

terugbetaling teveel betaalde maandbedrag sinds 11-02-2015

5 reacties

  1. Auteur
    Eneco
    Datum
    Beste heer, mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht.

    Wat vervelend dat uw maandtermijn niet is aangepast naar aanleiding van uw wijziging op Mijn Eneco. Mijn excuses hiervoor.

    Het is mij niet duidelijk waarom dit niet goed is verlopen.
    Naar welk bedrag heeft u uw maandtermijn willen aanpassen?

    U geeft aan een bevestiging te hebben ontvangen van uw wijziging.
    Kunt u hier in nagaan of uw nieuw aangegeven bedrag ook genoemd wordt?

    Ik verneem graag van u.

    Met vriendelijke groet,
    Vincent
    Medewerker Eneco Webcare

  2. Auteur
    J.J. Meedendorp
    Datum
    Received: from vmta40.msdp1.com (vmta40.msdp1.com [80.246.185.227])
    by mxdrop228.xs4all.nl (8.13.8/8.13.8) with ESMTP id t1BHWvil009577
    for ; Wed, 11 Feb 2015 18:32:58 +0100 (CET)

    Beste mevrouw, heer Meedendorp,
    U heeft via Mijn Eneco uw termijnbedrag aangepast. Hierbij ontvangt u een bevestiging van deze wijziging.
    Uw oude termijnbedrag: € 234,-
    Uw nieuwe termijnbedrag: € 211,-
  3. Auteur
    Eneco
    Datum
    Goedemiddag,

    Bedankt voor uw terugkoppeling.

    Ik heb kunnen achterhalen dat het systeem bij elke wijzigingsaanvraag een foutmelding heeft gegeven. Er bestaan namelijk controles om er voor te zorgen dat termijnbedragen niet te hoog of te laag worden aangepast.
    In uw geval is daar echter geen aanleiding voor.

    Het valt mij op dat de standen die zijn gebruikt op uw laatste jaarnota geschat zijn geweest. Heeft u voor mij uw huidige elektra en gas meterstanden?

    U maakt ook gebruik van Toon, in dat geval zou ik u willen aanraden om het wijzigen van uw maandtermijn altijd via de klantenservice te laten verlopen. Wij zorgen er dan ook voor dat de verbruiksgegevens worden aangepast voor Toon.

    Ik zie uw standen graag tegemoet.

    Met vriendelijke groet,
    Vincent
    Medewerker Eneco Webcare
  4. Auteur
    J.J. Meedendorp
    Datum
    Klantenservice? Welke link of mailadres kan ik gebruiken?
    Ik doe niks anders dan via "mijn eneco" en de website gegevens doorgeven, maar het blijkt dat daar niets mee gedaan wordt en daar gaat deze klacht over.
  5. Auteur
    Eneco
    Datum
    Goedemiddag,

    Ik probeer juist te achterhalen waar het eventueel fout is gegaan.
    Zou u alsnog de standen willen doorgeven?

    Fijne feestdagen!

    Met vriendelijke groet,
    Vincent
    Medewerker Eneco Webcare

Ook een klacht indienen over Eneco?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen