Opgelost door Eneco: Ik krijg nog 109,78 van Eneco van de maand april!

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 300726
Gebruiker
E.M Schulten
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Per 1 april ben ik overgestapt naar NLE. Mijn eindafrekening van Eneco bedroeg 228,78 die ik terug zou krijgen. Ik zag dat ik de maand april nog betaald had dus die boekten ik terug. Maar de slimmeriken van Eneco verwerkten die meteen en kreeg 119,78 terug. Toen de maand maart teruggeboekt dus sta ik weer op 228,78. Ik krijg dus nog de maand april terug. Ik kom er met Eneco niet uit en dreigen met boetes..

De oplossing

dat Eneco zijn plichten nakomt en mij als nog 109,78 overmaakt.

2 reacties

  1. Auteur
    Eneco
    Datum
    Beste,

    Bedankt voor uw bericht. Zonde dat er nog onduidelijkheden zijn over de eindafrekening en te betalen termijnen. Erg vervelend dat u er via onze telefonische klantenservice niet uit bent gekomen. Sorry daarvoor. Ik leg graag aan u uit hoe het nu zit.

    Op de eindnota staat dat u een bedrag van €228,78 euro van ons terug krijgt. In diezelfde nota staat ook beschreven (pagina 1 van 8) dat we op de eindnota alle termijnbedragen meenemen die er tot dan toe zijn betaald. Heeft u de laatste termijn van uw contract nog niet betaald? Dan trekken we dit af van het bedrag dat u van ons terugkrijgt. Alle termijnnota's zijn als betaald meegenomen op de eindnota. Van 07-2017 t/m 04-2018. Dit zijn wij ook bij wet verplicht.

    Na het vrijgeven van de eindnota is gebleken dat de termijn van april 2018 nog niet betaalt is. Dit hebben we om die reden achteraf verrekend met het tegoed. Dit maakt dat u nog €119,78 euro van ons heeft ontvangen rond 11 april 2018. Na het uitkeren van dit tegoed heeft u de termijn van maart laten storneren met als resultaat dat we u nu vragen om alsnog €109,00 euro te voldoen. Dit alles conform uw werkelijke verbruik gerekend vanaf de laatste jaarnota tot het moment van overstappen op 02-04-2018.

    Ik vertrouw erop dat bovenstaande voor meer duidelijkheid zorgt.

    Groet, Erica

    Eneco Webcare

  2. Auteur
    E.M Schulten
    Datum
    De klacht is opgelost.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
E.M Schulten
Datum
Uiteindelijke oplossing
Dat ze toegaven er een onduidelijke eindafrekening was.
Status
opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over Eneco?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen