Opgelost door Eneco: Ik moet een boete betalen van 100 euro alleeen voor contractbreuk, hier heb ik nog nooit van gehoord

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 326223
Gebruiker
Marrigje1969
Datum
5 reacties

Details

De klacht

Ik heb bij overstappen 3 boets gekregen van elk 100 euro. Dat is 100 euro per product en nogmaals 100 euro voor de contractbreuk zelf. Daarbij 10 euro administratiekosten, Die laatste boete kan ik nergens terugvinden. een boete alleen voor de contractbreuk van 75 euro. Essent zou mij alle boetes vergoeden, maar die hult zich in stilzwijgen alsof ik niet meer besta. Ik kan alleen de boetes per product opvoeren voor vergoeding en blijf dus met de derde boete van 100 euro zitten.

De oplossing

De boetes per product zijn logisch, alleen de boete puur voor contractbreuk vindt ik te ver gaan, Ik vind dat Eneco dit niet kan maken. Zo kun je nooit meer overstappen

5 reacties

  1. Auteur
    Eneco
    Datum
    Beste heer, mevrouw,

    Bedankt voor het kenbaar maken van uw klacht. Ik lees in uw bericht terug dat er onduidelijkheid is ontstaan over de €75 die wij terugvragen, naast de 2x €100 boete die u heeft ontvangen wegens contractbreuk. Ik geef u hier graag meer duidelijkheid over.

    Vorig jaar heeft u de boete van uw vorige leverancier bij ons gedeclareerd t.w.v. €75. In de voorwaarden van deze declaratie kon u teruglezen dat wij dit bedrag terugvragen bij een contractbreuk. Vandaar dat u dit bedrag terug vindt op uw eindnota.

    Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Vriendelijke groet,
    Denise
    Eneco Webcare
  2. Auteur
    Eneco
    Datum
    Beste heer, mevrouw,

    Bedankt voor het kenbaar maken van uw klacht. Ik lees in uw bericht terug dat er onduidelijkheid is ontstaan over de €75 die wij terugvragen, naast de 2x €100 boete die u heeft ontvangen wegens contractbreuk. Ik geef u hier graag meer duidelijkheid over.

    Vorig jaar heeft u de boete van uw vorige leverancier bij ons gedeclareerd t.w.v. €75. In de voorwaarden van deze declaratie kon u teruglezen dat wij dit bedrag terugvragen bij een contractbreuk. Vandaar dat u dit bedrag terug vindt op uw eindnota.

    Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Vriendelijke groet,
    Denise
    Eneco Webcare
  3. Auteur
    Eneco
    Datum
    Beste heer, mevrouw,

    Bedankt voor uw reactie. Erg jammer om te lezen dat u niet tijdig bent teruggebeld, mijn excuses hiervoor. Kunt u uw klantnummer vermelden middels een privé opmerking? Dan ga ik hier voor u achteraan.

    Alvast bedankt.

    Vriendelijke groet,
    Denise
    Eneco Webcare
  4. Auteur
    Eneco
    Datum
    Beste heer, mevrouw,

    Bedankt voor uw gegevens. Ik heb de gesprekshistorie doorgenomen en vind daar geen notitie van mijn collega terug betreffende deze belafspraak. Kunt u toelichten wat er tijdens dit gespreken besproken zou worden?

    Alvast bedankt.

    Groet,
    Denise
    Eneco Webcare
  5. Auteur
    Marrigje1969
    Datum
    Eneco heeft mijn klacht netjes behandeld en we hebben dit middels privé berichten afgehandeld. Prima klantenservice bij Eneco. Ik ben tevreden

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Marrigje1969
Datum
Uiteindelijke oplossing
Er is uitleg gegeven, zeer vsnelle reactie van Eneco, zeer vriendelijke medewerkers. Goede klantenservice
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Eneco?