Opgelost door Eneco: Ik wil graag dit uitzoeken

content Opgelost
smits73

Volgens mijheeft Eneco mij meer bedrag boete betaald
uit de nota is het 100euro 125 en 100 -50euro ook een mederwerk van Eneco zegt dat je krijgt 50euro terug
In Nederland is als je nog twee jaare heeft 100 voor de stroom en 100euro voor de gas

waarom staat bij de andere firma als je tweejaar contact heeft 100euro voor de stroom en 100euro voor gas

Eneco
    Beste meneer of mevrouw Smits,

Bedankt voor het kenbaar maken van uw klacht. Als ik het goed begrijp, bent u het niet eens met de boete die u van Eneco heeft gekregen.

Ik snap dat u schrikt van de bedragen als u hier niet op gerekend heeft. Graag leg ik uit welke boetes u heeft gekregen en hoe deze tot stand zijn gekomen.

1. U heeft twee maal 100 euro boete gekregen wegens het voortijdig opzeggen van uw contract. Hiervan is 100 euro voor stroom en 100 euro voor gas.
    2. U heeft één maal 125 euro boete gekregen. Toen u klant werd, hebben wij dit voor u vergoed. Omdat u nu voortijdig uw contract opzegt, moet u deze boete terugbetalen.
    3. U heeft twee maal 50 euro boete gekregen, waarvan 50 euro voor stroom en 50 euro voor gas. U heeft van ons 100 euro welkomsbonus gekregen en een gedeelte van Toon. Omdat u binnen het eerste jaar overstapt moet u dit terugbetalen.

Ik ga ervan uit dat dit zo duidelijk is en u begrijpt waar de boetes vandaan komen. Ik kan deze niet ongedaan maken.

Bianca
    Eneco Webcare
    smits73
    onzin met 125euro en 50 standard 2keer 100euro boete en waarom hebben jullie nu 50euro van af gehaald
    smits73
    bij toon moets ik zelf betalen
    De wet is tweejaar 2keer 100euro
    En waarom krijgt ik nu ongeveer 50euros terug
    Eneco
    Beste meneer, mevrouw Smits,

Bedankt voor uw reactie.

U heeft gelijk dat er wettelijk is vastgesteld hoe hoog de boete bij contractbreuk mag zijn. U heeft niet alleen boete gekregen voor het openbreken van dit contract, maar ook voor andere zaken. Zo moet u de eerder door ons gedeclareerde boete terugbetalen. En omdat u binnen 1 jaar alweer overstapt terwijl u een cadeautje van ons heeft gekregen, moet u dit ook terugbetalen.

Doordat u voor 3 onderwerpen een boete heeft gekregen is deze hoger dan de 200 euro die u noemt. Deze boetes staan ook in de contract- en actievoorwaarden vermeld en daardoor kan ik deze niet kwijtschelden.

Ik ga ervan uit dat u dit begrijpt. Ik wens u een fijn weekend.

Bianca
    Eneco Webcare

smits73
Ik begrijpt het en fijne weekend

Ook een klacht indienen over Eneco?