Klacht Eneco: Incorrecte eindafrekening

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 629978
Gebruiker
Guus2934720
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Op 27-10-2022 heb ik de volgende klacht ingediend bij Eneco:

Op de eindnota is vanaf 05-09-2022 met een teruglevertarief van 0,09 euro / kWh gerekend. Echter heb ik een vast contract waar ik met u een teruglevertarief van 0,45845 euro / kWh ben overeengekomen. Indien volgens het contract het teruglevertarief aangepast mag worden, dan mag ik verwachten dat dit duidelijk in het contract en/of voorwaarden staat, wat niet het geval is. Tevens ben ik niet op de hoogte gebracht van een wijziging in het teruglevertarief. Ik verzoek u om een correctienota waarmee u voor de hele periode rekent met een teruglevertarief van 0,45845 euro / kWh. Ik verzoek u om binnen 14 dagen een correctienota te sturen en het resterende bedrag over te maken.



Hierop heb ik op 31 oktober het volgende antwoord ontvangen:

Naar aanleiding van uw mail stuur ik u deze mail terug.
U zult persoonlijk bericht van ons ontvangen zodra dit wordt teruggedraaid en verwerkt. Er is helaas nog geen termijn bekend wanneer u bericht zult ontvangen.
Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Heeft u verder nog vragen,
Dan kunt u contact opnemen via de telefonische klantenservice. Het telefoonnummer is: 088 8955955


Tot op heden heb ik niets meer vernomen. Er wordt geen redelijke termijn gegeven wanneer Eneco een correcte eindnota gaat sturen. Daarom vraag ik nogmaals, nu via klachtenkompas, om een correcte eindafrekening en storting van het correctiebedrag.

Gewenste oplossing

Een correcte eindafrekening sturen, en correctiebedrag overmaken.
Geboden oplossing
Na minimaal 5 werkdagen wachten, heb ik geen email ontvangen van Eneco. Deze klacht wordt gesloten (door Eneco of klachtenkompas), terwijl deze klacht helemaal niet is opgelost. Ik zal nu weer nieuwe klacht moeten aanmaken. Hoeveel makkelijker is het, als gewoon afspraken worden nagekomen.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

1 reactie

  1. Auteur
    Eneco
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste heer, mevrouw Van Rens,

    Bedankt voor uw bericht. Vanwege de hoeveelheid berichten via dit kanaal, heb ik een officieel klachtdossier aangemaakt. Onze klachtenafdeling neemt binnen vijf werkdagen per e-mail contact met u op.

    Met vriendelijke groet,
    Eneco Webcare

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Eneco?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen