Klacht Eneco: Intrekken betalingsregeling

Hardewerker

Ik schrijf dit namens mijn zus,
5 jaar lang is ze trouw klant, maandelijks werd de rekening van ruim €400,- netjes betaald, ze is zelfstandig al 12 jaar en werkt 6 dagen in de week aan huis 9 tot 5/6, zorgt daarnaast ook nog eens volledig en alleen voor haar 2 kinderen. Nadat ze in februari ernstig ziek werd en 3 maal in het ziekenhuis terrecht kwam, en ze in totaal 7 maanden totaal niet kon werken. Komen bij zelfstandigen dan uiteraard problemen, ik begrijp dat ieder zou zeggen had je je maar moeten verzekeren... klopt... had... dit kost zo enorm veel geld, maar dit had ze wellicht moeten doen... maar helaas... nu heeft ze eigenlijk met iedere “schuldeiser” nette regelingen kunnen treffen, niet dat het er tietallen zijn maar na 7 maanden geen inkomen is dit helaas zo...ze is momenteel weer zo goed als hersteld ze heeft 1 maand 50% gewerkt de maand erop 70% en november weer 100%... ze voelt zich goed en ook de arts heeft groen licht gegeven, na een betalingsregeling van 6 termijnen welke ruim €500,- zijn... overeen gekomen te zijn en nadat ze direct de 1e betaling heeft gedaan... volgt als nog de brief van liander, na weer gebeld te hebben, blijkt dat die 6 termijnen nooit konden en het in 2 keer voldaan moest worden... u begrijpt dat dit nooit haalbaar is.. vervolgens werd er ‘bot” gereageerd door de behandelaar, inplaats om voor beide partijen een goede oplossing te zoeken zodat het ook haalbaar is en opgelost kan worden,, word er een totaal onhaalbaar voorstel gedaan...nogmaals ik vraag geen medeleven... maar menselijk begrip... voor iemand die nooit de hand bij de staat op heeft gehouden... haar leven lang keihard werkt heeft voor haar eigen centjes en na de tegenslag haar probleem zelf weer op WIL lossen... geen “haalbare kans geboden?” Nogmaals dat uw bedrijf de centen moet krijgen is terecht.. maar zou de beste oplossing niet zijn een haalbare betalingsregeling ? U ontvangt in delen uw geld, mijn zus kan verder om alles te betalen en u behoud een levenslange klant... want zoiemand zal uw hulp altijd waarderen...nogmaals er zijn totaal geen klachten over de dienstverlening... enkel over het meedenken en het oplossen van een probleem.. ik hoop dat er een goede oplossing voor haar gezocht kan worden zodat iemand die na haar ziekte en tegenslag de boel op kan lossen en weer verder kan...

Een haalbare betalingsregeling die nagekomen “KAN” worden

Beste meneer, mevrouw,

Dank u wel voor het delen van uw klacht. U schrijft uit naam van uw zus. Wegens verschillende omstandigheden heeft uw zus een openstaande saldo bij ons. Om de betaling hiervan te vergemakkelijken hebben we een oplossing aangeboden. Deze oplossing is volgens u niet haalbaar voor uw zus. Via deze weg vraagt u een oplossing in de vorm van een coulante betalingsregeling.

Wat spijtig om te lezen dat uw zus door een vervelende periode gaat. Ik hoop dat het nu stukken beter met haar gaat. Ik wil vooraf benadrukken dat we erg blij zijn met uw zus als klant. Daarom hebben wij haar in het verleden meerdere keren geholpen met een haalbare regeling. Net als u zien we graag een verbetering in de betalingen van uw zus. Helaas is het betalingsverloop van uw zus niet veranderd. Ik betreur het dat wij om die reden niet uit coulance een nieuwe betalingsregeling aanbieden.

Ik begrijp dat dit niet de reactie is waar u op had gehoopt maar ik hoop dat onze onderbouwing meer duidelijk geeft.

Ik hoop dat u en uw zus een andere oplossing vinden hiervoor.

Hardewerker
    hoe verklaard u dan de eerst toegekende regeling van6 termijnen. Dit is per mail bevestigd door jullie!!!
    Beste meneer, mevrouw,

Dank u wel voor uw reactie.

Ik neem uw vraag in behandeling.

Uiterlijk vrijdag 8 november 2019 ontvangt u mijn reactie op uw vraag.

Een prettige dag toegewenst.

Webcare
    Beste meneer, mevrouw,

Dank u wel voor uw reactie.

Ik neem uw vraag in behandeling.

Uiterlijk vrijdag 8 november 2019 ontvangt u mijn reactie op uw vraag.

Een prettige dag toegewenst.

Webcare
    Beste meneer, mevrouw,

Aansluitend op mijn bericht van 4 november 2019 bericht ik u het volgende.
    U wilt opheldering omtrent de stopzetting van de betalingsregeling in zes termijnen van uw zus. Ik leg het u graag uit.
    Met ingang van 20 september 2019 hebben wij een nieuwe betaalafspraak met uw zus gemaakt. Dit was in de vorm van een betalingsregeling van zes termijnen. Een betaalafspraak/betalingsregeling maken wij op basis van een betalingsvoorwaarde. Alle betalingen dienen tijdig te worden voldaan. Als dit niet gebeurt komt de betaalafspraak/betalingsregeling te vervallen. Vanwege de niet tijdige betalingen, is de nieuwe betalingsregeling van 20 september 2019 komen te vervallen.

Na deze betalingsregeling hebben wij uit coulance de laatste betaalafspraak met uw zus gemaakt. Ook deze is vanwege niet tijdige betaling komen te vervallen.
    Ik begrijp dat uw zus zich in een lastige situatie bevindt. Ondanks de eerdere pogingen die wij hebben gedaan om haar te helpen, zijn we bereid een laatste hand toe te reiken.

Uw zus heeft nog een openstaand saldo. Tevens staat het termijnbedrag van november 2019 open. Graag ontvangen wij het openstaande termijnbedrag voor 16 november 2019 met 100 euro extra ter aflossing op het openstaand saldo. Na de succesvolle ontvangst van de betaling van uw zus, nemen wij een nieuwe betalingsregeling in overweging. Wij willen graag het vertrouwen hebben dat uw zus een eventuele nieuwe betaalafspraak kan nakomen.

Onder vermelding van het klantnummer van uw zus zien wij de betaling tegemoet. Aansluitend hierop neem ik uiterlijk 15 november 2019 contact met u op.

Hallo Joan !

Hier kan ik eindelijk iets mee ! Kort door de bocht... Houd dit in dat voor16 nov. Het termijn bedrag + 100 betaald moet worden ?
    Dan gaan we dat regelen !
    Bedankt voor het meedenken en het zoeken naar een goede en passende oplossing ! Alvast bedankt
    Beste meneer, mevrouw,

Fijn dat u zich kunt vinden in deze oplossing.

U heeft het juist! Voor 16 november 2019 ontvangen wij graag het openstaande termijnbedrag plus 100 euro.

Een prettige dag toegewenst en alvast een goed weekend.

Eneco Webcare

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over ?