Klacht Eneco: Jaarnota-overschot is niet op tijd terugbetaald.

sad Niet opgelost
Heelvervelend#nietleuk

We hebben een (voor ons best wel) groot bedrag tegoed van Eneco na opmaak van de jaarnota en dat zou uiterlijk 20 november op onze rekening staan, maar helaas….
Contact hierover gehad met Eneco via zo’n chat-optie in de Eneco-app maar daar werd ik niet veel wijzer van, de laatste medewerker vermelde dat er een vervaldatum van 27 november op de nota staat en klaar was de chat!
Vandaag gebeld met Eneco: er staat een blokkade op de uitbetaling maar de mevrouw kon me ook niet meer dan dat vertellen en de afdeling die daar over gaat is telefonisch niet te bereiken. Ze heeft nu een uitbetalingsverzoek naar die afdeling gestuurd maar daar is het erg druk (blablablabla) dus dat kan ook weer 5 werkdagen duren! Schandalig dat je zo behandeld word en ze er gewoon mee weg komen!
Er zou een boete voor iedere dag dat ze te laat betalen moeten zijn. Dan had het zeer waarschijnlijk wel op tijd op mijn rekening gestaan! Ik hou me vast aan de ‘belofte’ van Eneco die op de jaarnota staat: ‘voor 20 november staat het bedrag op uw rekening’.
Nu moeten we maar weer afwachten wanneer die onbereikbare afdeling tijd heeft om aan dit uitbetalingsverzoek gehoor te gaan geven!
Gek genoeg stond de €190,- compensatie wel al in de tussentijd op onze rekening! Dus het kan wel….. met geld van de regering?

Eneco moet het bedrag op tijd uitbetalen en anders een melding of e-mail sturen om mij op de hoogte stellen met uitleg over een vertraging.
Excuses in overvloed van Eneco maar dat heeft het niet beter gemaakt. Want: -Weet nog steeds niet waarom er een blokkade op de uitbetaling van het overschot was gezet terwijl ik natuurlijk juist dat wel héél graag zou willen weten! -en er wordt wederom een marge van TWEE weken gebruikt wanneer het geld op mijn rekening kan staan! Hoezo twee weken??? -En ook het ‘met meerdere klanten tegelijk’ chatten-verhaal om mensen sneller te kunnen helpen geeft wederom aan dat Eneco niet snapt dat het lang wachten op een nieuw regeltje tekst in de chat (en dus ook vaak weer opnieuw op je scherm moeten kijken voor niks) nog veel vervelender is dan een bandje met muziek oid. Alles bij elkaar genomen vind ik het helaas dus geen goede afwikkeling en inzet door Eneco om het beter op te lossen.

Heelvervelend#nietleuk
    Nog geen reactie of betaling maar heb 2 dingen die ik in mijn klacht nog vergeten ben te vermelden :
    -we hebben een slimme meter dus hebben zelf geen standen doorgegeven
    -en tijdens het chatten met een Eneco-medewerker moest ik steeds lang wachten op een nieuwe reactie want er worden meerdere klanten tegelijk geholpen door 1 medewerker wat ik ook erg onprettig en niet logisch vond!
    Eneco
    Beste mevrouw, meneer Brugman,

Dank u wel voor uw reactie. Ik kan me goed voorstellen dat als u het bericht ontvangt dat u geld terug ontvangt voor 20 november 2022, u er ook op rekent dat het bedrag uiterlijk op die datum op uw bankrekening staat.
    Het spijt ons dat u het tegoed nog niet heeft ontvangen. Zoals mijn collega eerder aan u heeft laten weten is het tegoed inmiddels klaargezet voor uitbetaling en zal het binnen twee weken op uw bankrekening staan.

Verder geeft u aan dat u het raar vindt dat een collega op de chat meerdere klanten tegelijk helpt. Jammer dat u het gevoel heeft gehad dat er geen aandacht voor u is. We helpen meerdere klanten tegelijk juist om de wachttijd zo kort mogelijk te houden en om zoveel mogelijk klanten te helpen.
    Het is zeker niet de bedoeling dat we u het gevoel geven dat u niet belangrijk bent.

Hiervoor bieden we onze oprechte excuses aan. We hebben voor al onze klanten aandacht en proberen elke klant zo goed mogelijk te helpen.

Met deze reactie ga ik ervan uit dat ik u voldoende heb geïnformeerd over de uitbetaling van uw tegoed en vraag u nog even geduld te hebben. Ik wens u een goed weekend.

Eneco Webcare
    Lenie

Ook een klacht indienen over Eneco?