Klacht Eneco: Kastje naar de muur door Enecco

R.M.J. van Zyp

Ik loop twee maanden achter met mijn Energierekening en moet de tegenvallende jaarafrekening nog betalen. Ik wilde een betalingsregeling maar die is geweigerd. Zonder motivatie overigens, dat is op z'n minst klantonvriendelijk. Ook geen tussen voorstel. Dus geen oplossingsgerichte werkwijze. Voorstel van mijn kant om bijvoorbeeld de achterstand van twee maanden te betalen en dan alsnog een afbetalingsregeling te ontvangen krijg ik geen reactie op.
Ik word nu van het kastje naar de muur gestuurd door Eneco en ondertussen hebben ze mijn energiecontract opgezegd. Ik heb daarvan geen brief ontvangen terwijl in mijn klantenportal gewoon om de factuur van februari gevraagd wordt om die te betalen. Van Stedin een brief ontvangen dat het energiecontract inderdaad is opgezegd. Dus geen bericht gehad van Eneco. Nu kan ik vanwege stadsverwarming niet van Eneco af. Straks kan ik weer extra kosten maken. Ik ben al meer dan 30 jaar klant bij Eneco. Dus ik heb meer dan 300 keer op tijd betaald.

Aansluiting zonder verdere kosten voor her aansluiting. De kosten vanwege te laat betalen van de maandnota's wil ik wel betalen. Ik loop de twee termijnen achterstand meteen in en krijg voor de jaar afrekening een afbetalingsregeling.

Eneco
    Beste R.M.J. van Zyp,

Ik heb uw klacht gelezen en in behandeling genomen. Rot om te lezen dat u ons klantonvriendelijk vindt. Het is niet onze bedoeling om zo bij u over te komen. Ik heb uw gegevens gecontroleerd en informeer u graag als volgt.

Wanneer u een bijbetaling op een jaar- of eindnota ontvangt, kunt u met ons een betalingsregeling afspreken, mits er verder geen openstaand saldo meer is. Helaas was dat niet het geval. De termijnbedragen voor november en december staan nog steeds open op dit moment. Het spijt ons als dit eerder niet duidelijk aan u is uitgelegd.

U heeft al langere tijd een openstaand saldo bij ons en niet tijdig aan de bel getrokken om met ons een afspraak hierover te maken. Hierdoor is de incassoprocedure in de tussentijd vergevorderd en uiteindelijk hebben wij nu de leveringsovereenkomsten beëindigd. Dit is een uiterste maatregel die wij liever voorkomen. Hier gaan dan ook diverse waarschuwingen aan vooraf, waar u niet (tijdig) op heeft gereageerd.

Voor nu adviseer ik u zorg te dragen voor volledige betaling, maar u in ieder geval zo snel mogelijk aan te melden bij een energieleverancier, om afsluiting van de energietoevoer te voorkomen. Als u opnieuw klant van Eneco wilt worden, kan dit zodra de achterstand voldaan is en u een waarborg van 400 euro heeft betaald. Eerder melden wij u niet aan.

Het spijt ons dat het zo gelopen is en ik hoop dat u spoedig tot een oplossing komt.

Kelly,
    Eneco Webcare

R.M.J. van Zyp

Ook een klacht indienen over Eneco?