Klacht Eneco: Kosten plaatje contract beeindiging door Eneco

Joy1964

Geachte heer, mevrouw,
Ik had met Eneco een aflossingsregeling voor de eindafrek. van 2012, kosten 600,-
Wegens ziekten heb ik dit iets later ( anderhalve week ) in zijn geheel afgelost.
Eneco had in de tussentijd mijn contract opgezegd en ik moest maar een andere leverancier gaan zoeken en dat na meer dan 20 jr. klant te zijn geweest. Ik heb gebeld en kreeg te horen dat dit niet meer terug gedraaid kon worden. U bedrag is nu wel binnen en alles is nu ingelost. ( helaas naam van de medewerker niet genoteerd).
Tot mijn grote verbazing kreeg ik nog een eindafrekening van wederom 600,- Dat waren de beëindigings kosten, dit vindt geheel ten onrechte, ik heb het contract niet ontbonden dat hebben ze zelf gedaan, waarom moet ik betalen voor iets wat ik niet gedaan hebt, ik heb er toch niet om gevraag. 1 druk op de knop voor Eneco, wordt door belast naar de klant ik heb er geen woord en wil dit dus absoluut niet betalen.

Bedrag in zijn geheel van tafel

Eneco
    Geachte heer, mevrouw Wiegel, Ik heb uw bericht gelezen. U maakt bezwaar tegen de eindnota die we in rekening brengen vanwege de beëindiging van uw contract, omdat u hier zelf niet om gevraagd heeft. Graag stel ik voorop dat het niet onze intentie is om met de eindnota bij u voor irritatie en onvrede te zorgen. Ik heb de kwestie bekeken en informeer u als volgt. In tegenstelling tot uw bericht op deze website, hebben wij geen betalingsregeling met u afgesproken over de jaarnota van 2 januari 2013. Ook hebben we over deze jaarnota geen uitstel van betaling verleend.Vanaf de jaarnota in januari 2013 is uw openstaande saldo bij ons opgelopen. Pas op 5 juni 2013 heeft u het openstaande saldo volledig voldaan. In de tussentijd hebben we u meerdere malen geattendeerd op het openstaande saldo en de mogelijke gevolgen bij het uitblijven van een (tijdige) betaling. We hebben u ruimschoots in de gelegenheid gesteld aan uw betalingsverplichtingen te voldoen of met ons een betaalafspraak te maken. Hier heeft u geen gebruik van gemaakt. Aan het beëindigen van de leveringsovereenkomst gaan vele betalingsherinneringen e.d. vooraf. We vinden het jammer dat u de beëindiging niet heeft voorkomen. Dit neemt niet weg dat we van mening zijn dat we de overeenkomsten terecht hebben beëindigd. De eindnota brengen we terecht bij u in rekening als gevolg hiervan. We laten deze nota niet vervallen. Het niet voldoen van de eindnota gebeurt op eigen risico.Ik ga ervan uit u hiermee duidelijk te hebben geïnfomeerd over de beëindiging van de overeenkomsten en de bijbehorende eindnota. Met vriendelijke groet, Kelly, medewerkster Eneco

Ook een klacht indienen over Eneco?