Klacht Eneco: Laks gedrag, geen juiste afhandeling van zaken.

# 352069
eswes1967

Vorig jaar augustus 2018 heb ik mijn woning verkocht. Eneco heeft toen foute meterstanden overgenomen. Ik heb toen een rekening gekregen. Ik heb toen vrijwel direct de juiste meterstanden doorgegeven. Nog steeds is dit niet geregeld. Ik heb tot 2 keer toe een melding gedaan via de facebooksite van Eneco. En altijd een reactie gehad dat het nog niet is behandeld. Nu zitten we bijna in maart en weer krijg ik een herinnering van de openstaande factuur. Ik ben het echt zat. Ik wil graag dat Eneco de juiste meterstanden die ik heb toegezonden in behandeling neemt en mij een juiste afrekening toestuurt.

Ik wil dat Eneco de juist meterstanden gaat verwerken. Ik heb nu bijna een half jaar geleden mijn huis verkocht!!

Beste heer, mevrouw,

Bedankt voor het kenbaar maken van uw klacht. Hieruit begrijp ik dat u momenteel nog wacht op een correctie van de eindnota die gebaseerd is op de werkelijke meterstanden.

Het klopt dat deze correctienota nog niet gemaakt is, ondanks eerdere pogingen. Onze excuses hiervoor. Ik heb mijn collega's verzocht de correctienota zo spoedig mogelijk te maken en voor nu de eindnota opnieuw uitgesteld. Zodra ik hier meer duidelijkheid over heb, kom ik hierop terug.

Ik hoop u voor nu voldoende te hebben geïnformeerd.

Beste heer, mevrouw,

Gezien het om een verhuizing van afgelopen augustus gaat, kunnen wij niet meer via de reguliere weg de nota corrigeren. Dat betekent dat wij een zogeheten leveranciersverrekening dienen te starten met de nieuwe leverancier van de woning. Hiermee kunnen wij wel de nota corrigeren. Momenteel zijn we in contact met de netbeheerder om te achterhalen wie de huidige leverancier is, zodat we dit proces in gang kunnen zetten. Hier kunnen enkel weken overheen, maar u ziet de correctienota vanzelf verschijnen.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

eswes1967
    Hoe bedoelt u precies dat je geen afrekening kunt maken. Ik heb u toch de juiste meterstanden toegezonden? Hoe bestaat het dat uw organisatie een fout maakt en ik degene bent die hier last van heeft. U zegt in uw bericht dat ik vanzelf de verrekening ga ontvangen. Ik hoop dat u het met me eens ben dat niets vanzelf gaat bij Eneco. Zou u zo vriendelijk willen zijn de huidige (foute) rekening op te schorten zodat ik geen gezeur met aanmaningen krijg enzo. Dank

Bedankt voor uw reactie.

Wat ik probeer uit te leggen is dat wij niet via de gebruikelijke weg een correctienota kunnen maken. Hierdoor kunnen er enkele weken overheen gaan, maar de correctienota volgt. Dat is zeker.

De huidige nota is inmiddels opnieuw voor u uitgesteld, dat betekent dat u hierover geen herinneringen ontvangt.

Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd.

Eneco Webcare

Ook een klacht indienen over Eneco?