Opgelost door Eneco: lopend contract eenzijdig veranderen in nadeel klant / contractbreuk

Status
sad Opgelost
Klachtnummer
# 615019
Gebruiker
BorstelBanaan#626
Datum
2 reacties

Details

Klacht

We hebben een vast contract bij ENECO dat loopt tot juni 2023, nu hebben wij een brief ontvangen waarin staat dat ENECO eenzijdig het terugleveringstarief met meer dan 80% verlaagt!! Sinds wanneer mag een contractuele verplichting zomaar worden aangepast, in het nadeel vd (vaste)klant?
Er staat in de brief dat we van leverancier ' mogen' veranderen in het geval van eenzijdige contractverandering (contractbreuk?) Dat is in de huidige omstandigheden uiteraard lekker makkelijk. Maar na afloop van ons contract zullen we zeker gaan uitkijken naar een betere deal.

Gewenste oplossing

Het zou fijn zijn als we ons allebei aan onze gemaakte afspraken zouden houden.
Geboden oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
sad

2 reacties

  1. Auteur
    Eneco
    Datum
    Beste mevrouw, heer Beeking,

    Hartelijk dank voor uw bericht. Ik begrijp heel goed dat u bent geschrokken van onze brief dat uw terugleververgoeding per 5 september wordt aangepast ondanks uw vaste contract. Graag geef ik u hier meer duidelijkheid over.

    Uw terugleververgoeding is geregeld in het voorwaardenoverzicht van uw contract en daarin staat dat de tarieven kunnen wijzigen voor de teruglevering. De terugleververgoeding is voor alle nieuwe en bestaande klanten gelijk ongeacht het stroomproduct.

    Bij een contract voor bepaalde tijd wordt het leveringstarief voor u vast gezet. In een contract zetten we altijd alleen de kale leveringstarieven vast. De terugleververgoeding zetten we niet vast voor bepaalde tijd en kan, net als de overheidsheffingen, de btw en de netbeheerder wijzigen.

    Wij hopen dat wij u een mooie aanbieding kunnen doen tegen de tijd dat uw vaste contract afloopt en u klant blijft. Uiteraard begrijpen wij uw reactie als u besluit te gaan.

    Ik hoop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd en wens u een fijne dag verder.

    Groet, Silvia van Eneco
  2. Auteur
    BorstelBanaan#626
    Datum
    Op jullie website staat “Eneco VastePrijs Terulevering. …. Met vaste prijs teruglevering weet u dus precies waar u aan toe bent”
    Dat lijkt me in tegenspraak met het voorgaande.
    Misschien geen contractbreuk, maar toch wel misleiding nietwaar?
    Maar goed het zal best wel in de voorwaarden staan. Maar als het op de website staat ( ik heb evt een screenshot) ergens precies weten aan toe te zijn, impliceert nl wel dat de prijzen niet tijdens de looptijd kunnen worden aangepast.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Eneco?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen