Opgelost door Eneco: Meetwaarden van kwh - en gasmeter worden niet meer weergegeven via de apparatuur van Zon-iq

Jantje54

Al een aantal maanden komen de meetwaarden van mijn kwh meter (en gas) niet goed door in de app. Wel via de smartsolar vanaf de zonnepanelen via het groene kastje dus. Tussen de slimme meter en de smartbridge is een smartreader zwart kastje geplaatst. Alles heeft blauw licht en lijkt in orde, maar niets is minder waar. Er komen geen metingen meer door. Ik de zaak diverse keren geresset door netwerk kabels en voedingen los te nemen en weer aan te sluiten, maar niets help. Zelfs de kwh -meter een keer spanningsloos gemaakt zodoende de P1 poort opnieuw te initialiseren.? Ook de app een keer opnieuw geïnstalleerd, maar ook dat zonder het beoogde resultaat. Ik vrees dat de smartreader welke net een jaar oud is defect is. Kunt u mij een nieuwe toezenden?
Overigens heb ik dit verzoek een aantal weken geleden ook al gedaan, maar kreeg geen enkel respons. Ik hoop nu wel.

Een andere toezenden voor uitwisseling, en hopen dat het is Issue daarmee is opgelost.

Eneco
    Beste heer Pronk,

Hartelijk bedankt voor het kenbaar maken van uw onvrede. Ik begrijp dat u niet blij bent met de situatie en snel een oplossing wenst. Dat we niet eerder op uw klacht hebben gereageerd, betreur ik zeer en daarvoor bied ik u ook onze excuses aan.

Ik stuurde u nu graag gelijk een nieuwe reader toe, maar helaas heb ik die mogelijkheid niet. Dit loopt namelijk via een extern bedrijf. Ik ben dan ook eerlijk dat ik het probleem niet direct kan oplossen. Ik laat het echter natuurlijk niet voorbijgaan en heb het direct kenbaar gemaakt. We gaan omtrent dit probleem contact met u opnemen en sturen u indien nodig een nieuwe reader. U verneemt dus spoedig meer van ons.

Alvast bedankt voor uw geduld.

Martijn, Eneco

Jantje54
    26 augustus een prettig telefoofgesprek gevoerd met een van uw begripvolle medewerkers. Het probleem wordt voor een adequate oplossing bij Net2grid voorgelegd. Het telefoongesprek werd helaas door een slechte verbinding net iets te vroeg verbroken.