Klacht Eneco: Mega hoge onterechte rekening

sad Niet opgelost
Barite

6 januari 2014 kregen ik en mijn vriend de sleutel van onze eerste woning.
We zijn begonnen met een termijn bedrag van 109 euro per maand. Aangezien onze ouders dit erg veel vonden voor de kleine woning die we hebben hebben wij meerdere keren met Eneco gebeld of dat bedrag niet lager kon?? Dat kon!! dat was geen probleem wat we verbruikte niet veel bleek uit hun gegevens... uiteindelijk dus termijnbedrag naar 96 euro gebracht en regelmatig contact gehad met Eneco of dat nog klopte er was niks aan de hand alles klopte en we kwamen mooi uit met de zomer en de winter.
Nou dat hebben wij gemerkt... afgelopen zomervakantie terwijl wij op vakantie waren met onze ouders kregen wij mailtjes en telefoontjes dat we nog € 1.268,92 mochten gaan betalen van onze jaarnota???
Wij zijn 2 studenten en hebben regelmatig contact gehad! nu zitten wij dik in de schulden kunnen we onze woning niet meer betalen doordat we nu 248 euro (202 termijnbedrag en 46 euro betaalregeling) moeten betalen

Een tegemoetkoming zou wel op zijn plaats zijn. Eneco kan in hun systeem zien dat er bijna maandelijks contact is geweest of het wel klopte wat we betaalde en of we niet in de problemen kwamen.. Nou en bedankt Eneco ik kan niet eens meer normaal eten betalen en ik en mijn vriend staan nu op straat omdat we dankzij jullie de huur niet eens kunnen betalen.

een tegemoetkoming of kwijtschending van een gedeelte van het bedrag en excusses vind ik een mooi begin! aangezien dit alles buiten onze macht is en wij er alles aan hebben gedaan om dit te ver komen.. Wij hebben 2 maanden geleden ook al contact gehad met Eneco en zei zouden een onderzoek instellen?! Hier hebben wij tot op heden ook nog niks over gehoord

Eneco
    Geachte heer, mevrouw Coolen,

Spijtig om te vernemen dat de jaarnota zo hoog is uitgevallen, ondanks dat er regelmatig contact is geweest zoals u aangeeft.
    Waar het mis gegaan weet ik helaas niet. Het kan te maken hebben met de meterwisseling die tussendoor is uitgevoerd en dat daarom de herberekening anders uit kwam, maar dat is niet met zekerheid te zeggen.
    Ondanks dat is het verbruik in de woning onverwachts hoog, dat had mogelijk ook niet met de €100 wat we vooraf hadden ingeschat genoeg geweest.
    Er is niets te doen qua compensatie of aan de jaarnota, aangezien het gebaseerd is op het werkelijke verbruik. Handig is wel dat je Toon in huis hebt, die het werkelijke en het ingeschatte verbruik voor je bijhoudt.
    Nogmaals sorry voor het ongemak, maar er is niets aan te doen.

Danielle
    Eneco

Barite
ze konden niet helpen, we moesten maar gewoon betalen.

Ook een klacht indienen over Eneco?