Klacht Eneco: Mega slechte service. Al 3 issues gehad in 2 maanden.

Booze vrouw.

Wat een PIEP bedrijf. Heb net 2 maanden een contract bij jullie en al DRIE issues. Hoe slecht kan je klantenservice zijn. Ten eerste heb ik ongeveer 2 weken besteed aan mijn contract rondkrijgen terwijl jullie zelf de fouten maakte. Alles was moeilijk moeilijk, en maar doorgestuurd worden naar een collega. Zou wat gratis krijgen bij het afsluiten van het contract, maar dat was verkeerd gegaan. Zou allemaal geregeld worden, mevrouw, komt goed. Weken later krijg ik toch een rekening voor dit product. Ik teruggestort, nee dat kon niet, moest het echt betalen dan zou ik het terugkrijgen. Wat een GEDOE. Nu zou er iemand komen voor onderhoudsbeurt van de ketel (hebben wij een contract voor), maar hij kon niet vanwege corona, Eneco zou wel contact opnemen. Natuurlijk niet, had ik ook niet verwacht. Dus zelf bellen. Krijg je als antwoord dat je ZES TOT ACHT weken moet wachten op een nieuwe uitnodiging, HOE DAN? Dat de monteur misschien pas over 6-8 weken kan, ala, maar een uitnodiging sturen duurt ZES TOT ACHT WEKEN? 1 ding weet ik zeker, ik ga dit contract opzeggen. Nog nooit zo'n slechte service gezien bij een bedrijf. En maar nep aardig doen aan de telefoon, het klinkt ook altijd ZO NEP en OVERDREVEN.

Dat ze eens GOEDE service leveren en METEEN iets voor je regelen, in plaats van dat je er zelf achteraan moet en 1000 keer wordt doorverwezen naar een andere afdeling of andere collega, terwijl het niet eens onze fout is. LOS HET ZELF op binnen je bedrijf, laat de klant niet wachten op jullie EIGEN chaos. Ik wil ASAP nieuwe afspraak voor de ketelmonteur.

Eneco
    Beste mevrouw Meier,

Allereerst hartelijk dank voor uw bericht waarin u aangeeft dat er problemen zijn geweest met het contract en dat u zelf eerst een onterecht bedrag moest betalen. Ook lees ik dat u nog steeds wacht op een nieuwe afspraak voor uw cv ketel. Ik vind het erg vervelend dat dit allemaal speelt en dit is zeker geen goede start van uw contract bij ons.

Om ervoor te zorgen dat er alsnog een monteur bij u langs komt heb ik uw klacht direct onder de aandacht gebracht bij mijn collega's van ons installatiebedrijf. Zij voorzien u spoedig van een reactie. Ook verneem ik graag van u of u ondertussen het bedrag al heeft ontvangen welke u eerst aan ons moest betalen.

Ik zie uw reactie graag tegemoet en wens u nog een prettige dag toe.

Manon
    Eneco Webcare
    Goedemiddag Manon,

Bedankt voor u reactie. Ja het bedrag wat ik terug moest krijgen heb ik gelukkig na meerdere telefoontjes teruggekregen, maar daar moest ik mij ook flink boos om maken voordat jullie eindelijk echt actie gingen ondernemen.

Fijn dat u mijn klacht heeft doorgestuurd. Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat ik echt een afspraak heb. En dat de monteur ook werkelijk langskomt, want daar lees ik op deze site ook nog vreemde verhalen over, terwijl je hier wel elke maand voor betaald.

Het blijft afwachten en dan moet het vertrouwen nog hersteld worden.

Let's see.
    Eneco
    Beste mevrouw Meier,

Wij hebben elkaar vanmiddag telefonisch gesproken.

Voor u hebben wij een afspraak gemaakt voor het eerste onderhoud aan de CV ketel op maandag 12 april tussen 08:00 en 11:00 uur.

Ik heb u tevens een E-mail gestuurd waarin er een foutieve bevestiging is verstuurd. Deze fictieve datum was nodig om de afspraak voor maandag te realiseren.

Vertrouwende u, uiteindelijk goed geholpen te hebben.

Met vriendelijke groeten.

John
    Eneco Webcare

Booze vrouw.
Ik heb expres even gewacht met het beantwoorden van deze oplossing. Ik was vrijdag vrij verbaast over het snelle telefoontje en dat er opeens meteen een afspraak gemaakt kon worden, maar helemaal fijn natuurlijk. Wij vanmorgen met ons goede gedrag voor 8 uur ons bed uit, want de monteur zou komen. De tijd ging voorbij, en om 10 uur zag ik de bui al hangen.. nog geen monteur de bekennen, maar ik hield hoop, soms komen ze op het laatste moment opeens toch aanrijden. Maar helaaas, het is inmiddels 1430, dus ik kan wel stellen dat dit weer een typisch Eneco belletje/oplossing was.. Ontzettend aardig proberen te doen en kijk eens hoe goed we helpen (ACHTERAF), en dan toch niet waarmaken xD Hoe kan je jezelf nog serieus nemen als bedrijf.

Ook een klacht indienen over Eneco?