Klacht Eneco: mensen in problemen brengen

Kim Peet

Ik vind Eneco het slechtste! energiebedrijf ooit! Hun maken fouten en ik moet ervoor opdraaien.Als ik eerst een abbonement heb voor €125 euro per maand, en hun sturen mij (nooit gehad) een contract van €22 euro per maand, die ik nooit heb getekend! en dat ik nu alle kosten zelf moet gaan betalen. Tuurlijk snap ik dat ik hier ook een fout in heb gemaakt door niet iedere maand mijn rekeningen dubbel te checken. Als ik automatsche incasso heb neem ik aan dat ales goed verloopt.
En dat Eneco ookgeen tegemoetkoming doet, en niet alleen een betalingsregeling, want daar kan iedereen in aanmerking voor komen. Want ondanks alles heeft Eneco ook daar iemand werken die maar wat aanklooit en mensen in de problemen werkt! Ik ben alleenstaande moeder en moet alles zelf doen, en tot nu toe geen schuld, maar door deze klootzakken wel krijg dan baal ik daarvan!!
Dus geen vriendelijke groeten van mevrouw Peet en ga zeker nog andere stappen ondernemen SbS 6 denk ik

Een tegemoetkoming van de rekening, aangezien ik er schuld is van BEIDE PARTIJEN en niet alleen ik.
En geen betalingsregeling, daar kan ik niks mee.

Eneco
    Geachte mevrouw Peet, Ik heb uw klacht gelezen en in behandeling genomen. Ik zag dat u dezelfde klacht ook op energieleveranciers.nl had geplaatst. Ik heb inmiddels uw e-mail ook ontvangen. Ik kan mij voorstellen dat u niet tevreden bent over de verlaging van uw termijnbedrag naar 22 euro in april 2012. Destijds heeft u een Garantieprijsovereenkomst met ons afgesloten, waarna we altijd het termijnbedrag opnieuw vaststellen. Dat is in uw situatie fout gegaan. We zijn ons ervan bewust dat de bijbetaling op de jaarnota daar het gevolg van is. Hoewel we ons kunnen voorstellen dat de naheffing u onaangenaam verrast, brengen we u wel terecht de energielevering in rekening. U heeft het verbruik namelijk wel afgenomen. We bieden u aan het verbruik alsnog in termijnen te betalen, nu echter achteraf, via een betalingsregeling. Hiermee compenseren we het ongemak wat we veroorzaakt hebben.We zijn het volledig met u eens dat de gang van zaken rondom de verlaging van het termijnbedrag onwenselijk is en dat wij als Eneco zijnde daarin een fout gemaakt hebben. Daarvoor bied ik u onze excuses aan. We brengen de kosten echter wel terecht in rekening en compenseren het ongemak door alsnog betaling in termijnen te regelen. Wij handhaven de jaarnota en laten geen kosten vervallen. Immers, of u nu een hoger termijnbedrag had betaald of niet, we brengen dezelfde hoeveelheid energie bij u in rekening. Om u verder tegemoet te komen kunnen we over het te betalen bedrag een ruime (rentevrije) betalinsgregeling met u afspreken. Daarnaast bieden we u, vanwege het verlaagde termijnbedrag, een compensatie aan van 25 euro. Ik verneem graag van u of u alsnog gebruik wilt maken van een (ruime) betalingsregeling en de geboden compensatie. Met vriendelijke groet, Kelly, medewerkster Eneco
    Eneco
    Geachte mevrouw Peet,Ik ben in afwachting van uw reactie op mijn bericht van 5 maart 2013. Ik heb zojuist uw voicemail ingesproken met het verzoek op mijn e-mail te reageren of rechtstreeks telefonisch contact met mij op te nemen zodat we in gesprek kunnen komen over de kwestie.Ik vraag u vriendelijk zo snel mogeiljk te reageren. Met vriendelijke groet, Kelly, medewerkster Eneco

Ook een klacht indienen over Eneco?